Anasayfa / Manşet / CHP’Lİ MULLAOĞLU OKULLARIN ISINMA SORUNUNU TBMM’NİN GÜNDEMİNE TAŞIDI: HATAY’DA OKULLAR SOĞUK, BAKANLIK SESSİZ!

CHP’Lİ MULLAOĞLU OKULLARIN ISINMA SORUNUNU TBMM’NİN GÜNDEMİNE TAŞIDI: HATAY’DA OKULLAR SOĞUK, BAKANLIK SESSİZ!

CHP Hatay Milletvekili Servet Mullaoğlu, Hatay’daki okulların sorununu TBMM’nin gündemine taşıyarak, “Hatay’da Okullar soğuk, Bakanlık sessiz” eleştirisinde bulundu.

Hatay CHP Milletvekili Servet Mullaoğlu, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle verdiği soru önergesinde şu ifadelere yer verdi:

“Hatay’ın Defne ve Antakya ilçelerinde, katı yakıttan doğalgaza dönüşüm sürecinin tamamlanamaması nedeniyle çok sayıda okulda ısınma sağlanamamaktadır. Anaokulundan liseye kadar yüzlerce öğrenci, kış şartlarında sınıflarda mont ve kabanlarıyla eğitim görmek zorunda bırakılmaktadır. Bu tablo kabul edilemezdir.

Doğalgaz dönüşüm ihalesini alan yüklenici firma ile doğalgaz dağıtım şirketi Aksa Gaz, yaşanan aksaklığın sorumluluğunu birbirine atarken, Millî Eğitim Bakanlığı’nın koordinasyon ve denetim görevini yerine getirmemesi öğrencilerimizin mağduriyetini derinleştirmiştir. Sorun, İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerine defalarca bildirilmiş olmasına rağmen, bugüne kadar kalıcı ya da geçici hiçbir etkili çözüm üretilmemiştir.

Hatay Milletvekili Servet Mullaoğlu, hiçbir öğrenci, hiçbir öğretmen soğuk sınıflarda kaderine terk edilemez. Devletin görevi, firmalar arasındaki yetki tartışmalarını izlemek değil; çocukların eğitim ve sağlık hakkını güvence altına almaktır, dedi.

Millî Eğitim Bakanlığı’nı; sorumluluk almaya, acil çözüm üretmeye, yükümlülüklerini yerine getirmeyenler hakkında derhal işlem yapmaya çağırıyorum.

Defne ve Antakya’da ısınma sorunu yaşayan okullar arasında; Türkiye İş Bankası Defne Anadolu Lisesi, Türkiye İş Bankası 100. Yıl Anaokulu, Çekmece Şehit Türkmen İlkokulu ve Ortaokulu, Yüksel Kemal Behzetoğlu Anadolu Lisesi, Turunçlu İlkokulu, Dr. Mustafa Gençay Anadolu Lisesi, Zen Ortaokulu, Şehit Süleyman Yılmaz Anadolu Lisesi, Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi, Ertuğrul Gazi İlkokulu ve 75. Yıl İlkokulu da bulunmaktadır.

Bu sürecin takipçisi olmaya, Hatay’daki tek bir öğrencimiz dahi sağlıksız koşullarda eğitim görmek zorunda kalmayana kadar konuyu Meclis gündeminde tutmaya devam edeceğim.

Bu nedenle TBMM’ye verdiğimiz soru önergesiyle Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in şu soruların yanıtını istiyoruz:

  1. Hatay ili genelinde doğalgaza dönüşüm süreci tamamlanamayan ve bu nedenle ısınma sorunu yaşayan okul sayısı kaçtır? Bu okulların ilçe ve okul türlerine göre dağılımı nedir?
  2. Defne ve Antakya ilçelerinde yaşanan bu krizin temel nedeni; yüklenici firmanın yükümlülüklerini yerine getirmemesi, Aksa Gaz’ın doğalgaz arzını başlatmaması ya da Millî Eğitim Bakanlığı’nın koordinasyon ve denetim görevini yerine getirmemesi midir?
  3. Doğalgaza dönüşüm süreci eğitim-öğretim yılı başlamadan tamamlanması gerekirken, bu sürecin aksamasında Bakanlığınızın planlama ve öngörü eksikliği bulunduğu kabul edilmekte midir?
  4. İhaleyi alan ve yükümlülüklerini süresinde yerine getirmeyen firmalar hakkında herhangi bir idari yaptırım, sözleşme feshi veya cezai işlem uygulanmayı düşünüyor musunuz?
  5. Isınma sağlanamayan okullarda öğrencilerin sağlık ve güvenliğini korumak amacıyla geçici ısınma yöntemleri neden devreye alınmamıştır? Bu yönde alınmış bir karar veya talimat var mıdır?
  6. İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri sorunu Bakanlığınıza bildirmiş midir?  Bildirdi ise merkezi idarenin zamanında ve etkili müdahalede bulunmaması, Bakanlığınız açısından idari bir ihmal olarak değerlendirilmekte midir?
  7. Doğalgaza dönüşüm süreci eğitim-öğretim yılı başlamadan tamamlanması gerekirken, bu sürecin aksamasında Bakanlığınızın planlama ve öngörü eksikliği bulunduğu kabul edilmekte midir?
  8. Benzer sorunların tekrar yaşanmaması için, okul doğalgaz dönüşüm projelerinde zamanlama, denetim ve sorumluluk mekanizmalarının güçlendirilmesine yönelik bir düzenleme yapılacak mıdır?

 

 

Cevap bırakın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir