Akdeniz Kültür ve Dayanışma Derneği üyelerinden Mevlüd Oruç: Seçmeli Arapça Dersini tercih ediniz!
Akdeniz Kültür ve Dayanışma Derneği üyelerinden Mevlüd Oruç, seçmeli Arapça Dersinin tercih edilmesi çağrısında bulundu.
Akdeniz Kültür ve Dayanışma Derneği üyelerinden Mevlüd Oruç yaptığı açıklamada, “Sayın okul İdarelerine açık Çağrıdır. Seçmeli Arapça dersini yok etmeyin, yok saymayın” ifadesinde bulundu.
Mevlüd Oruç açıklamasına şöyle devam etti.
“Sayın Anneler, Babalar, Öğrenci velileri, Okul Müdürleri, İl ve İlçe Milli eğitim müdürlüklerine ve öğretmen Sendikalarına açık mektuptur.
Seçmeli de olsa Arapça dersini yok etmeyin, yok saymayın. Öğrencilerin ve öğrenci velilerinin seçmeli Ders Tercihlerine saygılı olun. Öğrenci velilerine ve öğrencilere Seçmeli ders paketi dayatmayın. Öğrencilerin yetenekleri ve yönelimlerine göre anne-babaları ile birlikte tercihlerini yapacaklar ve okul idaresi saygılı olup gereğini yapmak zorundadır. 21 Ocak tarihine kadar okullarda yapılması gereken seçmeli ders tercihlerinde okul idarelerinin keyfi ve usulsüz uygulamaları on yıllardır sürüyor. Öğrenci velileri olarak bıktık ve artık yeter diyoruz. Okul idarelerinin Arapça dersini yok sayması tahammül sınırını aşmıştır. Okul idareleri öğrenciye seçmeli ders dayatamaz. Öğrenciye şu dersleri seçin şeklinde telkinde bulunamaz. Şu dersleri seçin şeklinde ima edemez, işaret edemez. Öğrenci ve öğrenci velisi öğrencinin yeteneğine, yönelimine, kapasitesine, isteğine göre seçmeli ders tercihini yapacaktır. Okul idareleri seçmeli dersleri kendi ideolojik tercihleri veya ek ders ücreti paylaşımı nedeni ile seçtirmiyorlar. Okul idarelerinin Seçmeli Arapça Dersine karşı bu direnci usulsüzlük olduğu gibi asimilasyon gerici politikalarının devamıdır. Her ne sebeple olursa olsun Arapça dersi yokmuş gibi davranan kim olursa olsun asimilasyonun aracı olmuştur. Anadillere, yerel dillere, lehçelere saygısız okul idareleri ve müdürler asimilasyon aracıdırlar. Seçmeli de olsa, yeterli olmasa da Arapça dersi on yıllarca verdiğimiz demokrasi ve insan hakları mücadelesinin, emeğimizin neticesinde elde ettiğimiz hakkımızdır. Anadillere düşmanca yaklaşım ülkemizin geriliğinin en önemli nedenlerindendir.
EY ANNE BABALAR
Okul idarelerinin Arapça Dersi hakkını yok saymalarını kabul etmeyiniz. Okul idarelerinin Arapça öğretmenimiz yok bahanesini kabul etmeyiniz. Arapça ders seçerseniz Din dersi hocası derse gelecek ve Arapça dersinde din dersi işleyecek vb uyduruk bahanleri de kabul etmiyoruz. Arapça dersi müfredatı laik bir şekilde hazırlanmıştır. Arapça dersine hangi hoca gelirse gelsin müfredatı uygulamak zorundadır. İdeolojik veya ek ders ücret rantı için Arapça ders hakkımızın yok edilmesi artık kabul edilemez. Eğitim bürokrasisi içinde haklarımızın kaybedilmesini kabul etmiyoruz.
ATATÜRK 8 DİL BİLİRDİ
Ülkemizin kurucuları “Lisan öğrenmeyi büyük bir ihtiyaç olarak duyardı”. Atatürk Arapça Dâhil 8 dil bilirdi, İnönü Arapça Dâhil en az 5 dil biliyordu. Ülkemizin kurucuları Daha çok dil öğrenme ihtiyacı içinde idiler. Ülkemizin zenginliği olan yerel dillerimizi, Ana dillerimizi yok etmek gericiliktir, cahilliktir, aymazlıktır. Atasözü “Bir lisan bir insan” der. Gelişmiş dünya ülkeleri Çocuklarına en az üç ve daha çok dil öğretmek için büyük bütçeler ve büyük uğraş içinde iken bizlerin bildiğimiz ana dilimizi yok etmek ülkemizi daha çok geriletecektir.
21 Ocak Tarihine kadar yapılması gereken Seçmeli Ders tercihlerinde Arapça Dersini tercih etmeniz Çocuğunuzun okul ve hayat başarısına olumlu yönde etki edecektir. Daha çok dil bilen toplum Daha çok gelişmiş Türkiye’dir. Daha çok dil bilme ve öğrenme olanağı varken çocuklarımızı daha azına yönlendirmek gericiliktir, cahilliğe müzmin aşktır ve asimilasyona hizmettir.”