Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 37,88 / Satış: 38,03
€ EURO → Alış: 43,01 / Satış: 43,18

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar: Eğitimin sorunları göz ardı edilmemeli, çözüme yönelik kararlar alınmalıdır !

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar: Eğitimin sorunları göz ardı edilmemeli, çözüme yönelik kararlar alınmalıdır !
  • 09.09.2022
  • Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar: Eğitimin sorunları göz ardı edilmemeli, çözüme yönelik kararlar alınmalıdır ! için yorumlar kapalı
  • 315 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar, eğitimin sorunlarının göz ardı edilmemesi gerektiğini, çözüme yönelik kararların alınmasını talep etti.

2022-2023 eğitim-öğretim yılının başlamasıyla birlikte yaptığı değerlendirmede, Milli Eğitim’de hedeflerin sürekli akamete uğradığına dikkat çeken Şube Başkanı İsmail Bayrakdar şu görüşlere yer verdi:

“2022-2023 eğitim-öğretim yılı, hayat şartlarının zorlaştığı, alım gücünün düştüğü, eğitim-öğretim masraflarının arttığı, iyileştirmelere ve yeni gelişmelere rağmen istenilen seviyeye gelinemediği bir zeminde, sorunların gölgesinde başlıyor.

Millî Eğitim Bakanlığı’nın sürekli olarak eğitimde fırsat eşitliğinden, mesleki eğitimin niteliğinin artırılmasından, okul öncesi eğitimin yaygınlaştırılması çabalarından bahsetmesine karşın, alandaki tecrübeleri görmezden gelen, eğitimin paydaşlarıyla yeteri derecede istişare etmeden hareket mantalitesi neticesinde bir türlü istenilen seviyeye ulaşılamıyor ve hedefler akamete uğruyor. Bu tür süreçlerin başarıya ulaşabilmesi için bakanlığın sürdürülebilir politikalar benimsemesi gerekir. Köklü sorunlara kalıcı çözümler ancak kararlı bir iradeyle mümkündür.

Beklentileri karşılamayan, geliştirilmeye muhtaç meslek kanunu, anayasal ve yasal hakları kısıtlanmış sözleşmeli istihdam, bir türlü kapatılamayan öğretmen açığı, öğretmen atamalarında mülakatın kaldırılmaması, istihdamda güçlük çekilen bölgelerde görev yapan eğitimcilere ilave teşviklerin verilmemesi, birim ek ders ücreti miktarının düşüklüğü, eğitim kurumu yöneticiliğinde özlük haklarını ve yetkileri geliştiren kariyer odaklı sürdürebilir bir sistemin halen hayata geçirilememesi, eğitimin rehberlik ayağının eksikliği, öğretmenleri şiddete karşı koruyacak bir yasal düzenlemenin çıkarılamaması, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanmamasının doğurduğu mağduriyetler, görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının gerçekleştirilmemesi, yardımcı personel istihdamı gibi sorunlar konusunda hâlâ somut adım atılmış değildir.

Bakanlığın, eğitim çalışanlarının sorunlarına kayıtsız kalmaması, sahadan yükselen sese kulak vermesi, eğitim paydaşlarının tekliflerini göz ardı etmeden kararları alması, yukarıda tasarımı yapılan teorinin aşağıdaki pratiklerle örtüşmesi, eğitimin niteliğini ve verimliliğini artıracaktır. Beklentiler doğrultusunda atılacak hızlı adımlar, eğitim çalışanlarının yüksek motivasyonla işe başlamalarını sağlayacaktır.

Öğretmenlik meslek kanununun kapsamı genişletilmeli, başta kariyer basamakları olmak üzere sorunlu tarafları giderilmelidir

5 ve 6. Dönem Toplu sözleşmelerde masaya taşıdığımız, “Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarında, eğitim-öğretim hizmetleri sınıfına dâhil kadrolarda bulunanlardan en az 8 yıl süreyle fiilen öğretmenlik yapmış olanlara uzman öğretmenler; en az 4 yıl süreyle fiilen uzman öğretmenlik yapmış olanlara ise başöğretmenler için öngörülen özel hizmet tazminatı ödenir” teklifi uyarınca, 8 yılını dolduran öğretmenlere uzman öğretmen, 12 yılını tamamlayanlara da başöğretmen unvanı verilmelidir. Bu çerçevede, toplu sözleşme teklifimiz esas olmalı, sınav tartışması da son bulmalıdır.

Eğitim çalışanlarının mali ve özlük hakları iyileştirilmelidir

Enflasyonun yukarı yönlü hareketinin arttığı, temel tüketim maddelerinin ve emtia fiyatlarının yoksunluk eşiğini yükseltip yoksulluk oranını artırdığı bir eşikteyiz. Günlük hayatı zorlaştıran, güven azaltıcı etkisini yoğunlaştıran ekonomik sarsıntı, etkisini en çok kamu görevlileri başta olmak üzere sabit gelirliler üzerinde hissettirmektedir. Bu çerçevede, eğitim çalışanlarının ve kamu görevlilerinin ücretlerinde oluşan kayıpları ve enflasyona yenilme riskini giderecek mahiyette mali ve özlük haklarında iyileştirmeler yapılmalıdır.

Sözleşmeli öğretmenlik kaldırılmalı, kadrolu istihdam esas olmalıdır

Kamu personel sisteminin temel yaklaşımı, insan onurunu öncelemek, insan haklarına saygılı olmak, saygın iş ilkesine dayanan mali, sosyal ve özlük hakları ile çalışma şartları olmalıdır. Bu eksende, öğretmen istihdamında sözleşmeli öğretmenlik dayatması, hukuki olmadığı gibi çalışma ilişkileri yönünden de kabulü ve tahammülü mümkün değildir. Öğretmenlerin anayasal haklarını sınırlayan, aile bütünlüğünü bozan, eşleri birbirinden, çocukları da anne babalarından ayrı bırakan, öğretmeni eşi ile işi arasında tercihte bulunmaya zorlayan, öğretmenler odasında ayrımcılık oluşturan, mesleği ve öğretmenin itibarını zedeleyen sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmeli, sözleşmeli öğretmenler kadroya geçirilmelidir.

GİHS, THS ve YHS ve diğer hizmet sınıflarına tabi eğitim çalışanlarının hakları iyileştirilmelidir 

Eğitimin kalitesi için ter döken memur ve hizmetli çalışanlarımızın özlük hakları iyileştirilmelidir. Millî Eğitim Bakanlığı kadrolarında genel idare hizmetleri sınıfı, teknik hizmetler sınıfı, yardımcı hizmetler sınıfı ve diğer hizmet sınıflarında çalışanların eğitim-öğretim hizmetinin aksamadan etkin şekilde yürütülmesi için emek harcadığı gerçeği görülmelidir. Öğretim yılına hazırlık ödeneği, öğretmenlerle birlikte eğitim ve öğretim hizmetlerinin yürütülmesinde emek sarf eden Millî Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatı kadrolarında görevli tüm hizmet sınıflarındaki eğitim çalışanlarına da ödenmelidir.

Memur ve hizmetliler başta olmak üzere, genel idare hizmetleri sınıfı, teknik hizmetler sınıfı, yardımcı hizmetler sınıfı ve diğer hizmet sınıflarında yer alan eğitim çalışanlarının liyakat ve kariyer ilkeleri çerçevesinde mesleki ilerlemelerini sağlayan en önemli araçlardan biri olan unvan değişikliği sınavları konusunda somut adım atılmalı; sınav ve atama takvimi, Bakanlık çalışma takvimine alınarak belirsizlik giderilmelidir.

Öğretmenlerin yer değişikliği süreci yeniden kurgulanmalıdır

Öğretmen atama ve yer değiştirme iş ve işlemlerinde eğitim-öğretim faaliyetlerini sekteye uğratacak düzeydeki tasarım eksiklikleri, öğretmenlerin yer değişikliği taleplerinin karşılanamamasına, mağduriyetlerin yanı sıra çalışma barışının bozulmasına ve motivasyon kaybına neden olmaktadır. Dezavantajlı ve elverişsiz şartların hüküm sürdüğü yerleşim yerlerinde görev yapan eğitim çalışanlarına yönelik gönüllülüğü esas alacak tedbirlerin alınması, rasyonel atama ve yer değiştirme sistemlerinin kurulması, eğitimcilerin en büyük beklentilerindendir.

Yönetici görevlendirme süreci yeniden ele alınmalı, eksiklikler giderilmelidir

Eğitim yöneticiliği alanında sürdürülebilir ve kabul edilebilir bir sistem inşa edilmelidir. Eğitim kurumu yöneticiliğinin eğitim liderliğine dönüştürülmesi, yöneticiliğin profesyonel bir meslek olarak ele alınarak ‘ikincil görev’ ve ‘görevlendirme’ kapsamından çıkarılarak kadro unvanlı bir uzmanlık mesleği hâline dönüştürülmesiyle mümkündür. Eğitim kurumu yöneticilerinin bir eğitim ve okul lideri olarak inisiyatif alanları genişletilmeli, mevzuat kuşatmasından kurtarılmalı, bürokratik rolleri azaltılmalı, yetkilendirilip güçlendirilerek eğitim-öğretimle ilgili rolleri öne çıkarılmalıdır. Eğitim kurumu yöneticiliği profesyonel bir meslek olarak tanımlanıp, münhasır kadrolar üzerinden kazanılmış hakların korunduğu bir düzlemde liyakat ve mesleki ilerleme ekseninde yeniden kurgulanmalıdır.

Eğitim kurumu yöneticilerinin iş sağlığı ve güvenliği ile sosyal güvenlik mevzuatı çerçevesinde işveren vekili statüsünde olmasından kaynaklı idari para cezalarının yükümlüsü olmaları hakkaniyete ve adalete aykırıdır. Bu yükümlülük kişisel olmaktan çıkarılmalı, kurumsal hâle getirilmelidir.

Okulların yardımcı personel ve donanım ihtiyacı karşılanmalı, okullara doğrudan ödenek tahsis edilmelidir

Okullar arasındaki nitelik farkının sebeplerinden biri de fiziki altyapı ve donanım eksikliğidir. Okulların laboratuvar, yabancı dil sınıfı, bilgisayar sınıfı ve ders kitabı haricindeki öğretim materyali ihtiyacı had safhadadır. Hâlihazırda eğitim kurumu yönetimlerinin kullanımına tahsis edilmiş ödenekler yeterli değildir. Özellikle mal ve hizmet fiyatlarının, etkisi her geçen gün hissedilen enflasyonist bir ortamda sürekli arttığı göz önüne alındığında, okullara tahsis edilen ödeneklerin de artırılması gereklidir. Eğitim-öğretim yılı başlamadan, sınıf ve öğrenci sayısı, personel sayısı gibi kıstaslar esas alınarak her okula ihtiyaçları karşılayacak ölçüde münhasır bir ödenek tahsis edilmelidir.

Eğitimcilere şiddete karşı yasal düzenleme yapılmalıdır

Eğitim-öğretim hizmeti esnasında veya verilen eğitim-öğretim hizmetinden kaynaklanan nedenlerle eğitim çalışanlarına karşı cebir, şiddet veya tehdit kullanan kişilere hapis cezası verilmesi; eğitim kurumlarında görev yapan personele karşı görevleri sırasında veya görevleri dolayısıyla işlenen kasten yaralama suçunun tutuklama nedeni varsayılan suçlardan sayılması ve eğitim çalışanlarına karşı işlenen suçlar sebebiyle ceza hukuku kapsamında yürütülmekte olan işlemlerde ve davalarda personelin talebi üzerine bakanlığın hukukî yardımda bulunması noktasında düzenleme yapılmalıdır.

Öğretmen atamalarında mülakat kaldırılmalıdır

Öğretmen atamaları için uygulanan seçme, değerlendirme ve atama yöntemi işlevini yerine getirememektedir. Öğretmen atamaları için mevcut durumda uygulanan, KPSS ve sözlü sınavdan oluşan atama yöntemi uzun yıllardır devam eden, toplumsal maliyet üreten, mağduriyetler oluşturan kronik sorunlar ve soru işaretleri barındırmaktadır. Öğretmen adaylarının istihdamındaki mülakat uygulaması, adaylar arasında eşit, adil ve hakkaniyete uygun bir sonuç vermemekte, mağduriyete yol açmaktadır. Bu nedenle, öğretmen atamalarıyla ilgili karar verme süreçlerinde mülakat yöntemi kaldırılmalıdır.

İstihdamda güçlük çekilen yerlerde teşvik sistemi hayata geçirilmelidir

İstihdamda güçlük çekilen yerlerde en büyük eğitim sorunu, istikrarlı istihdamın sağlanamamasıdır. Söz konusu bölgelerde kadro istikrarını sağlamanın yolu cebri uygulamalar değil, teşviki yöntemlerdir. Eğitim çalışanlarına, zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapmaları hâlinde illerin mahrumiyet durumlarına göre ilave özel hizmet tazminatı ödenmelidir.

Kadrosuz usta öğreticilere sendika hakkı tanınmalıdır

Kamu kurumlarında eğitim faaliyeti yürüten kadrosuz usta öğreticilerin kamu görevi ifa ettiği ve kamu görevlisi oldukları gerçeği kabul edilmeli; sendika üyesi olmalarının ve toplu sözleşme hükümlerinden faydalandırılmalarının önüne konulan bürokratik engeller kaldırılmalıdır.

Değişen şartlar göz önüne alınarak banka promosyon sözleşmeleri güncellenmelidir

Kamu kurum ve kuruluşları ile bankalar arasında, ekonomik veriler ve hedefler dikkate alınarak promosyon anlaşması yapılmakta ve kamu görevlilerine ek mali imkân sağlanmaktadır. Salgın süreciyle başlayan küresel krizin yansıması olarak ekonomide yaşanan dalgalanmalar ve yüksek enflasyon rakamları, kamu görevlileri adına bankalara yatırılan paraların hacmini de artırmıştır. Buna rağmen, geçmiş dönemde yapılan anlaşmalar gereği kamu görevlilerine verilen promosyon ödemeleri düşük kalmıştır. Bu çerçevede, yeni yapılan anlaşmalar kapsamındaki promosyon ödemeleri ile geçmiş dönem promosyon ödemeleri arasında uçurum oluştuğu gerçeği görülmeli, promosyon ödemelerinin kamu görevlilerinin emek ve ücretlerinden kaynaklanan bir hak olduğu unutulmamalıdır.

Geçmiş dönemlerde yapılan promosyon sözleşmeleri, bazı kurumlarda yapılan yeni promosyon sözleşmeleriyle uyumlu hâle getirilerek güncellenmelidir. Ekonomik şartlar ve enflasyon durumu gözetilmeli, kamu kurum ve kuruluşlarının yöneticileri, kamu görevlilerinin hakkını ve hukukunu koruyacak şekilde harekete geçerek sendika temsilcileri ve bankalarla tekrar bir araya gelmeli, değişen durum ve şartları dikkate alarak promosyon tutarlarını revize etmelidir.

Ek gösterge artışındaki eksiklikler giderilmelidir

Ek gösterge artışına ilişkin düzenleme, verilen sözlerin hayata geçirilmesini ve kamu personelinin haklı beklentilerinin karşılanmasını sağlamış ise de aynı zamanda adil olmayan sonuçlar üretmiştir. Ek gösterge artışına ilişkin düzenlemedeki eksik kalan hususlar giderilmelidir. Bu bağlamda, yönetici sınıfında yer alan şefler, enstitü-yüksekokul sekreteri ve üniversite şube müdürlerinin ek gösterge rakamları da 3600’e çıkarılmalı; ek gösterge rakamı 3600’ün altında olan bütün kamu görevlilerinin tazminat yansıtma oranları artırılmalıdır.

Eğitim-Bir-Sen olarak, Türkiye’nin daha müreffeh olma yolundaki uzun vadeli hedeflerine ancak sorunlarını aşmış bir eğitim sistemiyle erişebileceğine inanıyor; eğitimcilerin beklentilerinin yerine getirilmesinin önemini ifade ediyor, sorunların çözüme kavuşturulacağı bir eğitim-öğretim yılı temenni ederek, bütün eğitim çalışanlarına ve öğrencilerimize başarı dolu bir yıl diliyoruz. “

HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN KÜLTÜR ŞÖLENİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi , il genelinde “Hatay Sanatla Ayağa Kalkıyor” sloganıyla başlattığı kültür sanat etkinliklerini sürdürüyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi  Kültür...
İSKENDERUN’DA İŞYERİNE SİLAHLI SALDIRI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde gündüz saatlerinde şehir merkezinde yaşanan silahlı saldırı paniğe neden oldu. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Ayakkabıcılar Çarşısı’nda bulunan...
İSKENDERUN’DA SİLAHLA YARALAMA ŞÜPHELİSİ İKİ KİŞİ YAKALANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde silahla yaralama şüphelisi iki kişi yakalandı. Hatay Valiliğinden verilen bilgiye göre,  Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince  11.04.2025 tarihinde...
REYHANLI’DA MAYA ZARAR VEREN  BİR KİŞİ TÜTUKLANDI
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde mala zarar verdikleri belirlenin 3 kişiden biri, çıkarıldığı adli mercilerce tutuklandı. Hatay Valiliğinden konuya ilişkin şu açıklama...
İSKENDERUN’DA KESİCİ ALETLE ADAM YARALAYAN İKİ KİŞİ TUTUKLANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde, kesici aletle adam yaralayan 2 kişi tutuklandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince 07.04.2025 tarihinde...
ARANAN 3 KİŞİ DEFNE VE İSKENDERUN’DA YAKALANDI
Hatay’ın Defne ve İskenderun ilçelerinde çeşitli suçlardan aranan 3 kişi yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince aranan...
DÖRTYOL’DA UYUŞTURUCU MADDE İLE YAKLANAN 3 KİŞİDEN BİRİ TUTUKLANDI
Hatay’ın Dörtyol  ilçesinde, uyuşturucu içen 3 kişiden biri tutuklandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince Uyuşturucu Madde Ticareti...
İSKENDERUN’DA EŞ ZAMANLI 7 ADERESE YAPILAN OPERASYONDA, SİLAH VE UYUŞTURUCU YAKALANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde 7 adrese yapılan eş zamanlı operasyonda, 3 kişi silah ve uyuşturucu maddelerle yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,...
GÜNÜ BİRLİK KİRALANAN EVLERDE YİNE FUHUŞ
Hatay’ın İskenderun ilçesinde, günü birlik kiralanan evlerde yine fuhuş olayı yaşandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince 09.04.2025...
BAŞKAN ÖNTÜRK, GREVDEKİ YOLBULAN İŞÇİLERİNE DESTEK VERDİ
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, uzun zamandır grevde olan fabrika işçileriyle bir araya geldi. Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet...
BAŞKAN ÖNTÜRK’TEN VAKIF ÜNİVERSİTESİ  İLE  YENİ PROJELER VE MÜJDELER
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, EXPO’nun zararını karşılamak için Antakya ve İskenderun’daki EXPO alanlarında Vakıf Üniversitesi kurma girişimlerinin bulunduğunu...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN YARALI EŞEĞE YARDIM ELİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi , her türlü şiddete karşı sokak hayvanlarının yanında olmaya ve korumaya devam ediyor. Samandağ ilçesi Atatürk Mahallesi’nde...
SAMANDAĞ BELEDİYESİ, YOLLARIMIZI YENİLEMEYE, İLÇEMİZİ GÜZELLEŞTİRMEYE DEVAM EDİYORUZ
Hatay’ın Samandağ Belediyesi, yollarının yenileme çalışmalarını sürdürdüğü belirtildi. Samandağ Belediyesi tarafından yapılan açıklamada, yapılan hizmetlerle ilgili olarak şu bilgiler aktarıldı:...
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİNDE MİLLİ ŞAİR MEHMET AKİF ERSOY’UN  FERASETİ KONUŞULDU
Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş’un himayesinde düzenlenen “4 Şehir 4 Mekan 4 Akif” Sempozyum serisinin  Mustafa...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ , HATAY ÇOKSESLİ KOROSU, ÜNLÜ SANATÇILARLA BİR ARAYA GELDİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi, Çoksesli Korosu, ünlü sanatçılar tarafından düzenlenen eğitim ve söyleşiler ile ekibi geliştirmeye devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ