Samandağ’da yaşanan sorunlar katmerleşerek devam ediyor!
Yaşanan deprem felaketi yetmezmiş gibi sorunu çözümü konusunda kurumların ve yetkililerin duyarsız kalması ilçe ve çevre sakinlerin tepkisine neden oldu.
Her alanda olduğu gibi Samandağ halkının sorunların çözümü karşısında kayıtsız kalan yetkililer; şimdide Türk Telekom altyapısıyla hizmet veren şebeke ağı vatandaşları mağdur etmeye devam ediyor.
Türk Telekom 3 haftadır Yeni mahalle Nazım Hikmet Ran Caddesi üzerinde kopmuş şebeke ağıyla ilgilenmemesi çevre sakinlerinin tepkisine neden oldu.
Konuyla ilgili bir vatandaşın yaşadığı sorunları gazetemize açıklayarak dile getirdi:
İSTİKRARLI ÇÖZÜMSÜZLÜK HALİ DEVAM EDİYOR
“Samandağ’da Yeni Mahallenin Nazım Hikmet Ran Caddesinde konteynırında ikamet eden bir depremzedeyim. Ne yazık ki 8 aydır biz depremzedelerin hiçbir sorununa ciddiyetle yaklaşılmıyor. Ve ne yazık ki deprem sonrası içimizde karadelik gibi büyüyen yitim hissi, kronikleşmiş mevcut sorunlarla birlikte hayatı bizim için daha yaşanır hale getirmeye yardımcı olmuyor. Depremden önce de var olan ve giderilmeyen temel sorunlar, deprem sonrası süreçte kurumlar tarafından yıkımlarla gerekçelendirilen birer bahane olarak kullanılıyor.
Elektrik, su, asbest sorunu varken, bir de dolgu malzemesi dökülerek bırakılmış tozlu, yağmurlu havalarda ise çamurlu yollar, artan sinek ve haşere popülasyonu karşısında yetersiz ilaçlama derken bir de internet problemimiz başladı.
Hemen her resmi başvurunun internet ortamından yapıldığı bir zamanda uzun süreli bağlantı sorunları biz mahalle sakinlerini bezdirdi. Bir aydan fazla süredir Türk Telekom ev interneti abonesiyim. Yeni Mahalle Nazım Hikmet Ran Caddesi sakinleri benim gibi 3 haftadan fazla süredir ücretini ödediği Türk Telekom ev internet hizmetini alamıyor. Depremden önce de ciddi sorunlar çıkaran Türk Telekom’da, depremden sonra da istikrarlı bir çözümsüzlük hali devam ediyor. Türk Telekom ile defalarca iletişime geçmemize rağmen bu mahalledeki onlarca aboneyle alay edercesine ve sanki eksiklik ve hata kendilerinin değilmiş gibi, keyfi ve pervasız tavırlarla türlü bahaneler üreterek gün içinde belli saatlerde internet hizmetinin devam edeceğini söyleyip geçiştirerek ancak hiçbir taahhütlerini gerçekleştirmeden alenen halka yalan söyleyerek bize mağduriyet yaşatmaya devam ediyorlar.
Bir gün, iki gün değil tam 3 haftadır durum bu. 3 haftadır bize istisnasız her gün “bağlantı sorunu gün içinde şu saatte çözülecek” diyerek yalan söylüyorlar. Türk Telekom, ulusal televizyonlara reklamlar vererek güya internette en iyi kapsama alanı ve hız sunduklarını söyleyerek de halka yalan söylemiştir. Biz Türk Telekom’u deprem günü yakınlarımızı, ailemizi arayamadığımız bağlantı ve kapsama alanı gücünden zaten tanıyoruz. Deprem öncesi süreçte de altyapısal sorunlarını gidermeyen ve halkı hakir gören bu şirket, deprem sonrasında bize internet konusunda yaşattıkları her soruna “deprem bölgesinin diğer sorunlarını” bahane ederek ve “genel arıza” diyerek geçiştirmektedir. Ancak yıkım yapılan yerlere 3 haftadır tek bir Türk Telekom ekibi gelmemiştir. Ayrıca kopma ihtimalini değerlendirdikleri kablolar 3 haftadır oldukları yerde durmaktadırlar. Türk Telekom beyan, reklam, hizmet anlayışıyla halka ve abonelerine karşı taahhütlerini asgari olarak dahi yerine getirmemiş alenen suç işlemiştir ve işlemeye devam etmektedir. Mahalle sakini olarak bugün itibariyle Hatay Valiliğine şikâyette bulundum. Sorunların ve çözümsüzlüğün devam etmesi halinde mahalle sakinleri olarak Türk Telekom’dan maddi ve manevi tazminat talep etmeyi düşünüyoruz. Saygılarımızla. “
Not: Bu sorunu teyit etmek amacıyla aradığımız Türk Telekom, çözüm için gün içinde farklı saatler vererek sorunun çözüleceğini ifade etmesine rağmen sorun çözülmemiştir ve hala devam etmektedir.
Haber: Erdal YILMAZÇELİK