CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin: Hatay neden hızlı Tren hattına dahil edilmedi?
CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, İç Anadolu’yu Akdeniz’e bağlayacak olan Konya-Karaman-Mersin hızlı tren hattının ilk etabının Konya-Karaman bölümünde sona gelinmiş olduğunu söyleyerek, devamındaki Karaman-Ereğli-Ulukışla-Yenice Hızlı Demiryolu ile güney koridorunu oluşturan Mersin-Adana-Osmaniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu projelerine sanayi ve turizm şehri olan Hatay’ın neden dahil edilmediğini meclis gündemine taşıdı.
Hatay’ın sanayisi ve tarım faaliyetleri nedeniyle yoğun bir trafiğe sahip olması ile gastronomi şehri olmasından dolayı yoğun turist çektiğini ifade eden CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, “Hatay’ın söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesini Ulaştırma ve Altyapı Bakanına sorarak önergesi verdi.
Hatay Milletvekili Suzan Şahin, “Hattın ilketabının Konya-Karaman bölümünde sona gelinmiş, devamındaki Karaman-Ereğli-Ulukışla-Yenice Hızlı Demiryolu ile güney koridorunu oluşturan Mersin-Adana-Osmaniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu projelerine entegre edilmesi öngörüldüğü belirtilmiştir. Hatay ise nedense teğet geçilmiş” diyerek tepki gösterdi.
E-91 YOLU ISLAH EDİLMELİ VE OTOBAN UZATILMALIDIR
CHP Milletvekili Suzan Şahin, 2021 bütçesinin görüşüldüğü TBMM Plan Bütçe Komisyonu’nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 2021 bütçesi görüşülürken söz alarak Hatay’a son iki yılda hiçbir yatırımın yapılmadığını söyleyerek konuşmasını şöyle sürdürdü:
‘‘700 bin Suriyeli mülteci ile 2 milyon 200 bin nüfusa sahip Hatay 6.teşvik bölgesine dahi alınması gerekirken 5.teşvik bölgesine ilçe bazında alınmıştır. İskenderun Limanı’ndan gelen nakliye, İskenderun-Osmaniye otobanından taşınmakta, buradaki yoğun trafik kazalara sebebiyet vermekte, sanayi sektöründe ağır maliyet yükü oluşturmaktadır. İskenderun’dan başlayarak Erzin’in Gözene gişelerine kadar devam eden otoyolun ücretsiz olması gerekmekte olduğunu defalarca dile getirdik. Payas-İskenderun arası ücretsiz oldu ancak büyük bir sanayi bölgesi olan Erzin-Gözene-Payas arası rahatlatılmalı, bu yol da ücretsiz hale getirilmelidir. Hatay’ı ikiye bölen ve uluslararası bir yol olan, şehir içi araç trafiğinin de eklenmesiyle yoğunluk yaşanan E-91 karayolu, yapıldığı günden bu yana bakımsızlık içinde köy yolu gibidir. E-91 karayolunun 2021 yatırım planlarına alınarak gerekli çalışmaların yapılması, toplamda 4 organize sanayi bölgesine ev sahipliği yapan Erzin-Dörtyol-Payas-İskenderun ilçelerinde ağır tonajlı ve tehlikeli madde sevkiyatı yapan taşıtlara güvenli bir seyir rotası oluşturulması için bir planlama yapılması elzemdir. Hatay’ın merkez ilçesi olan Antakya’ya kadar otoban yoktur. Otoban İskenderun’a kadar gelmekte merkez ilçe ve sınır hattındaki ilçelere gitmemektedir. Antakya- Reyhanlı ve Samandağ-İskenderun arasını kapsayacak otoban ihtiyacı da 2021 yatırım planlarına dahil edilmelidir.’’
SAHİL YOLUNU KİMSE KULLANMIYOR
Arsuz-Samandağ sahil yolunun 26 kilometresi yapıldığı için yetkililere teşekkür eden ancak son 6 kilometresi yapılmadığından Hataylıların dağ yolunda çile çekmeye devam ettiğini belirtiği konuşmasında Hatay Milletvekili Suzan Şahin, ‘‘Geriye kalan Kale’den Arsuz merkeze kadarki kısım dağlık, dar ve virajlı bir yol. Son etap olan 6 km’lik kısım bitmediği sürece 26 km’lik kısmın da bir anlamı kalmıyor. Bu nedenle kimse yeni yolu kullanmak istemiyor. Atıl yatırım olarak kalmaması için 6 km’lik kalan kısma bütçe ayrılmalıdır’’ dedi.
HÜKÜMET ANAMOS TÜNELİ VE LOJİSTİK KÖYÜ UNUTTU
Hatay’ın bir kültür ve medeniyet şehri olduğunu ancak ulaşmanın o kadar kolay olunmadığını, Hatay’a gelen ve giden uçak sayısı ile destinasyonun yetersiz olmasını eleştiren Suzan Şahin şu eleştirilerde bulundu:
‘‘Hatay Havalimanı’ndan gelen ve giden uçuş seferlerinin artırılması, Ankara, İstanbul ve İzmir’e günde en az 2 direkt uçuş sağlanması konusunda bir çalışma yapılması şarttır. Önemli şehirlerimizden birisi olan Hatay, yolcu ve yük trafiğini karayolu, denizyolu ve havayolu ile karşılamaktadır. Hatay ulusal ve uluslararası karayolu ağ bağlantılarına sahip olan bir şehir özelliği taşımaktadır. Türkiye gibi geniş coğrafyaya sahip ülkelerde ulaşım sistemleri arasında koordinasyon gerekliliği tüm dünyada uygulanan bir yöntemdir. Hatay’a gerekli yatırım yoktur. Çok merak ediyorum İç Anadolu’yu Akdeniz’e bağlayacak olan Konya-Karaman-Mersin hızlı tren hattının Mersin-Adana-Osmaniye-Kahramanmaraş-Gaziantep-Şanlıurfa hızlı demiryolu etabına sanayi, ticaret ve turizm şehri olan Hatay neden dahil edilmemiştir? Dörtyol-Hassa arasında yapımı planlanan Amanos Tüneli projesinin tamamlanmasıyla birlikte bölgede yeni bir sanayi ve ticaret aksı oluşturularak, bölge ve ülke ekonomisine katkı sağlanacak, Amanos Dağları’nın altından geçecek 30 kilometrelik tünel ile İskenderun Limanı, Hassa’da ilan edilen 13 bin dönüm organize sanayi bölgesine bağlanacaktır. Ülkemizin demir-çelik üretiminin önemli bir bölümünü gerçekleştiren, ancak Amanos Dağları ile Akdeniz arasında sıkıştığı için büyüyemeyen İskenderun sanayi sektörü, bu projenin hayata geçirilmesini dört gözle beklemektedir. Türkiye’nin ilk 10 mega projelerinden birisi olarak belirtilen projenin yapımına 2019 yılı içerisinde başlanacağı belirtilmiş, sözler verilmiş, ancak somut hiçbir adım atılmamıştır. Proje seçim vaadi olarak kalmış, üzerinden onca seçim geçmiştir. 2 yıldır gerek iktidar gerek muhalefet milletvekilleri olarak mecliste her fırsatta dile getirdiğimiz bu sorunlarla ilgili çözüm beklemekteyiz. Bütçede ihmal edilen, üvey evlat muamelesi gören Hatay artık hükümetin bir adım atmasını ve 2021 bütçesinde hak ettiği payı almak istemektedir.’’
Hatay’ın sanayisi ve tarım faaliyetleri nedeniyle yoğun bir trafiğe sahip olması ve gastronomi şehri olmasından dolayı yoğun turist çektiğini ifade eden CHP Hatay Milletvekili Suzan Şahin, “Hatay’ın söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesi nedir?” diyerek Ulaştırma ve Altyapı Bakanı şu soruları yöneltti:
1) Söz konusu demiryolu projesi için ayrılan bütçe ne kadardır?
2) Belirtilen güzergahta yapılan hızlı demiryolu projesine Hatay ili dahil edilecek midir? Bu konuda herhangi bir bütçeleme yapılmıştır?
3) Hatay ilinin söz konusu demiryolu ağına dahil edilmemesinin gerekçesi nedir?
4) İthalat ve ihracat konusunda ülkemiz firmalarının rekabet gücünün arttırılması için Hatay’daki mevcut demiryolu ağının uzatılması konusunda bir çalışmanız var mıdır?