CHP Milletvekili Mehmet Güzelmansur, Hatay’ın Ölüm yollarını meclis gündemine taşıdı!
CHP Hatay Milletvekili Mehmet Güzelmansur, Hatay’da âdeta “ölüm yolu” haline gelen yolları verdiği soru önergesiyle Meclis gündemine taşıdı.
TÜİK tarafından yayımlanan 2020 Karayolu Trafik Kaza İstatistiklerinde, Hatay’ın ölümlü-yaralanmalı kaza sayısında 3546 kaza ile, 81 il içerisinde 10’uncu sırada yer almasının tesadüf olmadığını belirten Milletvekili Güzelmansur önergesinde “Hatay’da onlarca yıldır bitirilemeyen ve kazaya davetiye çıkaran yollar var. Bakım-onarım yapılmadığı için, güvenli sürüş tedbirleri alınmadığı için kazayı çağıran yollar var. Dolayısıyla Hatay’daki ölümlü trafik kazalarının nedeni sürücü değil, iktidardır” dedi.
YOL YAPAN İKTİDARI” HATAY’DA GÖREN OLMADI
Hatay Milletvekili Mehmet Güzelmansur konuyla ilgili şunları söyledi: “Hatay’da ‘katliam’ gibi trafik kazalarının yaşandığı yollar Karayolları Genel Müdürlüğü’nün uhdesindeki yollardır. Bu yollar ya yıllardır bitirilmeyen yarım kalmış yollardır ya da Karayolları tarafından bakım-onarımı yapılmayan ve sürüş güvenliği için gerekli tedbirlerin alınmadığı yollardır. En övündüğü icraatı ‘yol yapmak’ olan iktidar bu konuda Hatay’da sınıfta kaldı.”
2021 YATIRIM PROGRAMINDA TOPLAMI 3 BİN ÖDENEKLİ 3 YOL PROJESİ VAR!
İktidarın “Hatay’da yol yapmama” konusundaki kararlılığının 2021’de de sürdüğünü belirten Milletvekili Güzelmansur açıklamalarını şöyle sürdürdü:
“2021 yatırım programında yer verilen ve ödenek ayrılan yol projesi sayısı sadece 3’dür. Bunlara ayrılan ödenek miktarı ise yalnızca 3 bin TL’dir. Diğer bir deyişle bunlar göstermelik yatırımlardır.”
Hatay Milletvekili Mehmet Güzelmansur’un Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu tarafından yanıtlanmasını istediği sorular şunlar:
- Her yıl “en kısa sürede bitirileceği” söylenen Antakya – Altınözü duble yolu 8 yıldır neden bitirilememiştir? Antakya – Altınözü duble yolu ne zaman bitirilecek ve dolayısıyla bu yolda meydana gelen ölümlü kazalar ne zaman son bulacaktır?
- Adeta “ölüm yolu” haline gelen Deniz Alayı mevkiindeki yola neden ısrarla kaçış rampası yapılmamaktadır? Bu rampa yapılmış olsaydı kaç kazanın ve can kaybının önüne geçilirdi?
- Arsuz-İskenderun yolunda güvenli sürüş için gerekli bakım, onarım, güvenli sürüş tedbirlerini alma gibi çalışmalar ne zaman yapılacaktır?
- 27 km’lik Antakya – Samandağ yolunun tamamen bitirilmemesi ve bu yolda trafik güvenliğini sağlama çalışmalarının yapılmaması ile meydana gelen ölümlü kazalar ne zaman son bulacaktır?
- Yasak olmasına rağmen ağır tonajlı araçların geçtiği Harbiye Yolu’nda gerekli tedbirlerin alınması için hangi çalışmalar yapılmaktadır?
- Ağır tonajlı araçların geçmesiyle çöken/bozulan Payas – Dörtyol E-5 yolunda güvenli sürüş için bakım-onarım çalışmaları ne zaman yapılacak ve ölümlü kazaların önüne geçilmiş olacaktır?
- En fazla vergi ödeyen iller arasında 7’nci sırada olan Hatay’daki yukarıda bahsedilen yolların yapımı, bakımı, onarımı, trafik güvenliğini sağlama noktasında çalışmalar neden yapılmıyor ya da süreç çok yavaş işletiliyor?