Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 38,57 / Satış: 38,72
€ EURO → Alış: 43,20 / Satış: 43,37

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 719 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

HATAY EĞİTİM-İŞ’DEN 1 MAYIS MESAJI: ATATÜRK’ÜN GENÇLİĞİ KARANLIKTA BIRAKILAMAZ!
Hatay Eğitim-İş 1 Nolu Şubesi Yönetim Kurulu yayınladığı; 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı mesajında, “Atatürk’ün Gençliği...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN GASTRONOMİ KONGRESİ’NE DESTEK
Türkiye’de gastronomi alanında bir ilk olan Deneyimsel Gastronomi Kongresi, Gastronomi Şehri Hatay’da 21 üniversiteden akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirildi. Hatay’ın yerel değerlerini...
HATAY’DA 19 MAYIS COŞKUSU
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı, Hatay Valiliği, Hatay Büyükşehir Belediyesi ile Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünün organizasyonunda...
JANDARMA DOWN SENDROMLU FATMA’NIN HAYALİNİ GERÇEKLEŞTİRDİ:  MİNİK YÜREKLERE BÜYÜK FORMA!
Jandarma Down Sendromlu Fatma’nın hayalinin gerçekleştirerek, büyük formasını giydirdi. Hatay Valiliği, “Minik Yüreklere Büyük Üniforma” başlığıyla yaptığı açıklamasında şu bilgileri...
HATAY VALİSİ MUSTAFA MASATLI,  19 MAYIS BAYRAMINI  YAYINLADIĞI MESAJLA KUTLADI
Hatay Valisi Mustafa Masatlı,  19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramını yayınladığı mesajla kutladı. Hatay Valisi Mustafa Masatlı, mesajında...
<strong>HATAY MİLLETVEKİLİ NECMETTİN ÇALIŞKAN’DAN “EMEKLİ MAAŞLARINA ASGARİ ÜCRET ŞARTI GELSİN” TEKLİFİ</strong>
Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, emeklilerin geçim sıkıntısına dikkat çekerek Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne önemli bir Kanun...
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE DERNEĞİ TERÖR ÖRGÜTÜ PKK’NİN FESİHNAMESİNE  SERT TEPKİ GÖSTERDİ: TÜRK MİLLETİ’NE HAKARET EDEN BİR KÜSTAHLIK BELGESİDİR!
Atatürkçü Düşünce Derneği, terör örgütü PKK’nin fesihnamesini, bir hadsizlik manzumesi ve Türk  Türk Milleti’ne hakaret eden bir küstahlık belgesi olarak...
BERABERİZ DERNEĞİ BAŞKANI KÜBRA ÖZYURT, ANNESİNİ KAYBETTİĞİ DEPREMDE YAPTIĞI SUÇ DUYURUSUNA İLİŞKİN BİLİRKİŞİ RAPORUNUN LEHİNE GELDİĞİNİ BELİRTTİ: DEPREM’DE İHMALİ  BULUNAN KAMU GÖREVLİLERİNE  YARGILANMA YOLU AÇILDI!
Beraberiz Derneği Başkanı Kübra Özyurt, Antakya’da Annesini kaybettiği 6 Şubat Depremlerinde, ihmali görülen kamu görevlilerinin yargılanmalarına ilişkin yaptığı suç duyurusunun...
ARSUZ’DA YABANCI UYRUKLU KAÇAK   6 KİŞİ YAKALANDI
Hatay’n Arsuz ilçesinde, Türkiye’ye kaçak yolardan giren 6 yabancı uyruklu kişi yakalandı. Hatay Valiliğinden konuya ilişkin yapılan açıklamada,  Hatay Emniyet...
REYHANLI’DA HAKKINDA 10 YIL HAPİS CEZASI BULUNAN BİR KİŞİ ÇOK SAYIDA UYUŞTURUCU MADDE İLE YAKALANDI
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde,  uyuşturucu ticaretinde hakkında 10 yıl hapis bulunan ve aranmakta olan bir kişi çok sayıda uyuşturucu madde ile...
ARSUZ’DA 3 AYRI CİNSEL SALDIRI OLAYINI GERÇEKLEŞTİREN BİR KİŞİ TUTUKLANDI
Hatay’ın Arsuz ilçesinde, 3 ayrı cinsel saldırı gerçekleştiren bir kişi çıkarıldığı adli mercilerce tutuklandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  14.05.2025 günü...
HASSA’DA DURDURULAN BİR ARAÇTA 11.226 KİLOGRAM METAMFETAMİN YAKALANDI
Hatay’ın Hassa ilçesinde, durdurulan 16 plakalı bir araçta, 11,226 kilogram metamfetamin ile 1 adet hassas terazi yakalandı. Hatay Valiliğinden verilen...
İSKENDERUN’DAKİ OTO YIKAMA VE OTO PARKLARA 5 KURUMDAN ORTAK OPERASYON!
Hatay’ın İskenderun ilçesindeki  oto yıkama ve oto parklara yönelik 5 kurum tarafından yapılan ortak operasyonda 10  işyeri denetlenirken, 90 kişinin...
ANTAKYA VE İSKENDERUN’DA 37 GÖÇMEN İLE 12 GÖÇME KAÇAKÇISI YAKALANDI
Hatay’ın Antakya ve İskenderun’da farklı 7 araç içerisinde Polis tarafından yapılan aramalarda, 37 Göçmen ile 12 Göçmen kaçakçısının yakalandığı bildirildi....
ANTAKYA BELEDİYE BAŞKANI İBRAHİM NACİ  YAPAR, ENGELLİLER HAFTASI NEDENİYLE DÜZENLENEN ETKİNLİĞE KATILDI
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar, Anne Eli Kadın Kooperatifiyle birlikte, ‘Engelliler Haftası’ kapsamında düzenlenen programa katıldı. 100. Yıl Prefabrik...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ