Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 16,07 / Satış: 16,14
€ EURO → Alış: 17,21 / Satış: 17,28

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 361 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş: Başarılı öğrencilere burs çeklerini verdi!
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, başarılı üniversite öğrencilerine burs imkânı sağlayan Antik Antakya Derneği’nin düzenlediği törene katıldı....
HATSU Genel Müdürü Polat fiyat artışlarını bir bir açıkladı, Erzin Belediye Başkanı Elmasoğlu Cumhur ittifakı Meclis üyelerine seslendi: HATSU’nun batmasına izin vermeyelim!
Hatay Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü(HATSU) Genel Kurulu, 2022 Mayıs ayı olağan toplantısının ikinci birleşimi gerçekleştirildi. Yapılan...
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş: Başarılı öğrencilere burs çeklerini verdi!
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, başarılı üniversite öğrencilerine burs imkânı sağlayan Antik Antakya Derneği’nin düzenlediği törene katıldı....
Başkan Lütfü Savaş, Afyon’un zengin mutfağıyla tanıştık!
Türkiye’nin UNESCO onaylı üç gastronomi kentinden biri olan Afyonkarahisar’ın lezzetleri Antakya EXPO alanında gözler önüne serildi. Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı...
Kantaron Yağı Hazırlama Atölyesi EXPO’da Gerç ekleşti
‘Medeniyetler Bahçesi’ temasıyla yola çıkan EXPO’21 Hatay’da ‘Sağlık İçin Tıbbi ve Aromatik Bitkiler’ alt teması kapsamında Kantaron Yağı Hazırlama Atölyesi...
Hatay Büyükşehir Belediyesi’nden Çevre Koruma Dairesi Başkanlığı personeline eğitim!
Hatay Büyükşehir Belediyesi, hizmet kalitesini arttırmak ve personelinin bilgilerini güncel tutabilmek için hizmet içi eğitimlerine devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi...
Antakya Belediyesi Karate sporcusu Emrullah Albayrak gurur yaşattı!
Antakya Belediyesi GSK karate sporcusu Emrullah Albayrak, 23-25 Mayıs tarihleri arasında Sivas’ta düzenlenen Anadolu Yıldızlar Ligi Karate yarı final müsabakalarında...
Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar: Yetki, Eğitim-Bir Sen’de !
Memur Sen Hatay İl Temsilcisi ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1 No’lu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar, 2022 yılı Mayıs ayı Mutabakat...
Hatay Sağlık-Sen Şube Başkanı Feleytun Fatih Gönç: Hatay’da yetkinin adı Sağlık-Sen!
Hatay Sağlık-Sen Şube Başkanı Feleytun Fatih Gönç, Hatay’da yetkinin adının Sağlık-Sen olduğunu belirtti. Yönetim Kurulu adına Basın açıklaması yapan Şube...
Arsuz EXPO’da klasik müzik rüzgarı esti!
Avusturyalı klasik müzik topluluğu Wiener Klavier Quartett, Hatay’daki ikinci konserini EXPO’21 Hatay Arsuz alanında verdi. Mozart, Gernot Wolfgang ve Saint-Seans...
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Lütfü Savaş: Uluslararası sularda Türk Bayrağının dalgalanması onur verici!
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, bir radyo programında ‘Milli Proje’ olarak nitelendirdiği Hatay Deniz Otobüsü (HADO) hakkında...
Samandağ’da 6400 Makaron ile 36 kilo tütün yakalandı
Hatay’ın Samandağ ilçesinde 6400 adet gümrük kaçağı makaron ile 36 kilogram tütün yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay Emniyet Müdürlüğü...
Reyhanlı’da 285 kök hint keneviri yakalandı
Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde, bir evin bahçesinde ekilen 285 adet hint keneviri köküyakalandı. Hatay Valiliğinden verilen bilgiye göre, Hatay Emniyet Müdürlüğü...
Samandağ’da 6400 Makaron ile 36 kilo tütün yakalandı
Hatay’ın Samandağ ilçesinde 6400 adet gümrük kaçağı makaron ile 36 kilogram tütün yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay Emniyet Müdürlüğü...
İskenderun’da üzerinde 80 Gram Eroin çıkan bir kişi tutuklandı
Hatay’ın İskenderun ilçesinde, Oto Gar’da üzerinin aranması sonucu ceplerinden 80 gram Eroin çıkan bir kişi tutuklandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ