Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: / Satış:
€ EURO → Alış: / Satış:

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 733 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

VATAN PARTİSİ HATAY İL BAŞKANI ALİ BAŞKUT TOPRAĞA VERİLDİ.
Vatan Partisi Hatay İl Başkanı Ali Başkut Akciğrine pıhtı düşmesi sonucu hayata veda etti. Ali Başkut İskenderun Devlet Hastanesinden alınarak...
CHP’Lİ NERMİN YILDIRIM KARA. 2023-2024 YILLARINDA KİRALAMALAR İÇİN 7 MİLYAR 863 MİLYON ÖDENEK GERÇEKLEŞTİ
Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili ve TBMM Katip Üyesi Nermin Yıldırım Kara, orman yangınlarıyla mücadele edilmesi için hava taşıtı kiralamaları...
HÜRRİYET SAĞLIK SEN’DEN İL SAĞLIK MÜDÜRÜ DR. SÖNMEZ’E TEŞEKKÜR
Hürriyet Sağlık-Sen, Hatay İl Sağlık Müdürü  Dr. Sıtkı Sönmez ‘e Göreve Geldiğinde Bu Yana Vermiş Olduğu Çok Değerli Hizmetleri İçin...
BAŞKAN ÖZGÜN’DEN DEFNE’YE ÖRNEK BİR SOSYAL YAŞAM MERKEZİ
Hatay’ın Defne Belediye Başkanı Halil İbrahim Özgün’ün öncülüğünde projelendirilen ve kısa sürede tamamlanan Defne Belediyesi Lions Sosyal Merkezi, bölge halkına...
MAHALLE ZİYARETLERİNİ SÜRDÜREN  BAŞKAN İBRAHİM NACİ YAPAR: HER MAHALLEMİZE  EŞİT VE ADALETLİ HİZMET GÖTÜRMEYE DEVAM EDECEĞİZ
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar, AK Parti İlçe Teşkilatı ile birlikte ‘95 Mahalle Bir Oluruz’ programı kapsamında mahalle ziyaretlerine...
HATSU HEYETİ, REYHANLI MUHTARLARIYLA BİR ARAYA GELDİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi , “Temiz Çevre ve Sağlıklı Yaşam” anlayışıyla il genelinde ihtiyacı olan bölgelerde çalışmalarını sürdürüyor.   Hatay Büyükşehir Belediyesi...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ’NDEN ÖĞRENCİLERE DİJİTAL EĞİTİM DESTEĞİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi , Başkan Mehmet Öntürk’ün talimatıyla eğitime destek projelerini hayata geçirerek birçok öğrencinin gelecek planlaması ve kariyer yönetimine...
DİREKTE MAHSUR KALAN KEDİYİ  HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ  İTFAIYESİ KURTARDI
Hatay Büyükşehir Belediyesi , can dostların yardımına koşmaya devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanlığı, 112 Acil Çağrı Merkezi’ne...
YİNE GÖÇMEN  KAÇAĶÇILIĞI : 14 YABANCI 5 KAÇAKÇI YAKALANDI
Hatay’da Göçmen Kaçakçılığı her geçen gün  artmaya devam ediyor. Hatay Valiliğinden son yspılan açıklamada yine 14 Yabancı ile 5 Göçmen...
AMANOSLAR’IN ZİRVESİNDE ÇALIŞMALAR HIZLA İLERLİYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi, ulaşım altyapısını güçlendirmek ve vatandaşlara daha güvenli, konforlu bir seyahat imkânı sunmak amacıyla başlattığı projelere kararlılıkla devam...
HATAY MUTFAĞI UNESCO SAHNESİNDE
Hatay Büyükşehir Belediyesi , Kültür ve Sosyal İşler Daire Başkanlığı Fransa’nın Enghien-les-Bains şehrinde gerçekleşen 17. UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı (UCCN)...
BAŞKAN MEHMET ÖNTÜRK ÖĞRENCİLERE VERDİĞİ SÖZÜ TUTTU
Hatay Büyükşehir Belediyesi , Başkan Mehmet Öntürk’ün liderliğinde gençlere yönelik eğitim, spor, sanat, kültürel faaliyetler ve sosyal sorumluluk alanında birçok...
BAŞKAN MEHMET ÖNTÜRK, HATAY TARIMINA DESTEĞİNİ SÜRDÜRÜYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi , Başkan Mehmet Öntürk’ün önderliğinde Hatay’ın yeniden inşa ve ihyası sürecinde yürüttüğü altyapı ve üstyapı çalışmalarının yanı...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN, DEFNE’DE SİNEKLERLE MÜCADELESİ HIZ KESMİYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi , il genelinde insan sağlığına zararlı haşerelere karşı mücadelesini, havadan ve karadan yaptığı ilaçlama çalışmalarıyla sürdürüyor. Hatay...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ  ARSUZ’DA ASFALT ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi, İl genelinde başlattığı asfaltlama çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi  Yol Bakım ve Alt Yapı Koordinasyon Dairesi...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ