Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 7,77 / Satış: 7,81
€ EURO → Alış: 9,46 / Satış: 9,49

SON DAKİKA

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 104 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

Hatay Valiliği’nden Son Dakika Açıklaması: Cinderes Afrin yolu üzerinde Patlama 1 Ölü 6 Yaralı
Hatay Valiliği İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü tarafından yapılan yazılı açıklamaya göre Suriye afrin bölgesinde bir araç altına yerleştirilmiş...
HESOB Başkanı Adülkadir Teksöz’den Hatay Esnafına Çağrı: 7 Aralık Pazartesi’den itibaren iş yerlerimizi 1 haftalığına kapatalım:
“7 Aralık Pazartesi’den itibaren iş yerlerimizin 1 haftalığına kapanması ile ilgili tavsiye kararı alınmıştır.” Hatay Esnaf ve Sanatkarları Oda Başkanı...
Hatay’ın İskenderun ilçesinde 152 tüp yılan zehri ele geçirildi.
Hatay’ın İskenderun ilçesinde İlçe Emniyet Müdürlüğü Kaçakçılık ve Organize Suçlarla Mücadele ekipleri ile İstihbarat Grup Amirliği ekipleri tarafından yapılan ortak...
TGF: Sağlık çalışanlarından hemen sonra Gazeteciler aşılanmalıdır
Türkiye Gazeteciler Federasyonu (TGF) Genel Başkanı Yılmaz Karaca: “Kamu yararına çalışan halkla, bürokrasiyle ve siyasilerle sürekli yüz yüze olmaları açısından...
BAŞKAN SAVAŞ’IN 4 ARALIK DÜNYA MADENCİLER GÜNÜ MESAJI
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş “4 Aralık Dünya Madenciler Günü” dolayısıyla mesaj yayımladı. Maden işçiliğinin dünyanın en...
Bizler yine dertlerimizin altında ezilmeye devam etmekteyiz!
Türkiye Sakatlar Derneği Hatay Şube Başkanı Ali Rıza Tekin 3 Aralık Dünya Engelliler Günü Dolayısıyla yayınladığı mesajında: “Bizler yine dertlerimizin...
CHP Hatay İL Başkanı Dr. Hasan Ramiz Parlar’dan Engelliler Günü Mesajı
Cumhuriyet Halk Partisi Hatay İl Başkanı Dr. Hasan Ramiz Parlar, eşit haklara sahip olan engelli bireylerin anayasal haklarından yararlanabilmeleri için...
HBB BAŞKANI SAVAŞ’IN 3 ARALIK DÜNYA ENGELLİLER GÜNÜ MESAJI
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, “3 Aralık Dünya Engelliler Günü” dolayısıyla mesaj yayımladı. Mesajında her insanın birer...
SU KAYBI ÖNLENDİ VE SU İLETİMİ SAĞLANDI
Hatay Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (HATSU), muhtelif noktalarda içme suyu kesintilerine ve su kaybına sebep olan...
HAFTA SONU ÇALIŞACAK GÜZERGÂHLAR AÇIKLANDI
Hatay Büyükşehir Belediyesi 5-6 Aralık tarihleri arasında toplu taşıma faaliyeti gösteren büyükşehir belediyesine ait otobüslerin kullanımı ile ilgili duyuru yayımladı....
BAŞKAN SAVAŞ ENGELLİ DERNEK TEMSİLCİLERİ İLE BİR ARAYA GELDİ
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Doç. Dr. Lütfü Savaş, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü dolayısıyla engelli dernek temsilcileri ile bir araya...
ENGELLİLER GÜNÜNDE ENGELLİ SORUNLARI MECLİS GÜNDEMİNDE
Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı Sayıştay Denetim Raporu’nda Sağlık Bakanlığı sisteminde kayıtlı engelli raporu bulunmayan 95 bin 917 kişiye,...
BETON ASFALT VE KALDIRIM ÇALIŞMALARI DEVAM EDİYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi(HBB), Hatay’ın her köşesinde beton asfalt ve kaldırım çalışmalarına devam ediyor. Hatay genelinde kapsamlı yol yapım çalışmalarını sürdüren...
Hatay İl Sağlık Müdürlüğü’nden Antakya İlçe Sağlık Müdürlüğü’ne Ziyaret
Hatay İl Sağlık Müdürü Dr. Mustafa Hambolat, Halk Sağlığı Hizmetleri Daire Başkanı Dr. Mehmet Özdoğan ile birlikte, Antakya İlçe Sağlık...
Corona Virüsün Korkunç Yüzü: Antakya’da Ölümler İki Katına Çıktı
Hatay’ın Antakya ilçesinde geçtiğimiz sene 1 Kasım 2019 ile 2 Aralık 2019 tarihleri arasında vefat eden kişi sayısı ile bu...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ