Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 32,45 / Satış: 32,58
€ EURO → Alış: 34,80 / Satış: 34,94

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 586 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

Jandarma Altınözü’nde çeşitli elektronik eşya satan bir kişiyi yakaladı
Hatay’ın Altınözü ilçesinde, çeşitli elektronik eşya satan bir kişi Jandarma tarafından yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, 24.04.2024 günü Altınözü ilçesi...
<strong>Hatay Büyükşehir Belediyesi’nden Et ve Et ürünlerine denetim!</strong>
Hatay Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı ve Antakya İlçe Tarım Müdürlüğü işbirliğiyle et ve et ürünleri satan işletmelere yönelik kapsamlı...
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar 23 Nisan’da hasta çocukları unutmadı!
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nda Hatay Eğitim ve Araştırma Hastanesi’nde tedavi gören...
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar Belediye personeli ile bir araya geldi:  Antakya’mızı sizlerle ayağa  kaldıracağız!
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar, belediye personellerinin ile yaptığı motivasyon toplantısında “Antakya’yı sizlerle birlikte ayağa kaldıracağız” dedi.  Başkan İbrahim...
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk’e hayırlı olsun  ziyaretinde bulunan Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin:  Hatay için hazırız!
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin’i makamında ağırladı. Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin...
<strong>Hatay SMMM Odası Başkanı Jale Marufoğlu: Taleplerimize acilen yanıt bekliyoruz!</strong>
Hatay Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası Başkanı Jale Marufoğlu, taliplerine acilen yanıt verilmesini istedi. Yaptığı basın açıklamasında, Mali Müşavirlerin iş...
CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara: Doğa için seferberlik talep edenler, ÇED raporu zorunluluğunu kaldırıyor!
CHP Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara, deprem bölgesinde artan çevre sorunlarına ve Hatay’da ÇED raporu zorunluluğunun kaldırılmasına yönelik yazılı bir...
Hatay’da Mucbir Sebep’in uzatılması isteniyor
6 Şubat Depreminde yıkılan Hatay’da Mucbir Sebep durumunun uzatılması istendi. Hatay serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, Mucbir Sebep’in uzatılmasını talep...
Samandağ’da 23 Nisan Coşkusu
Hatay’ın Samandağ ilçesinde, 23 Nisan Ulusal Egemenlik eve Çocuk Bayramı büyük bir coşkuyla kutlandı. 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk...
Hatay Diş Hekimleri Odası’nın Genel Kurulu Cumartesi günü
Hatay Dişhekimleri Odası’ nın 20. Olağan Genel Kurulu Toplantısı 27 Nisan 2024 Cumartesi günü yapılacak. Oda Başkanı Nebil Seyfettin  Hatay...
<strong>HATSU’dan yeni meskenler içme suyu hattı</strong>
Hatay Büyükşehir Belediyesi, deprem nedeniyle zarar gören su iletim hatlarını onarmak ve yeni meskenlerin içme suyu ihtiyacını karşılamak adına altyapı...
Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’nden yıllık işletme cetveli duyurusu!
Hatay Valiliği, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü’nün yıllık işletme duyurusunu yayınladı. Duyuruda sanayi siciline kayıtlı işletmelerin 2023 yılına ait işletme...
Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan’dan Bakan Mehmet Özhaseki’ye: İtiraf yetmez, çözüm üretin!
Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Mehmet Özhaseki’nin çevreyle ilgili açıklamalarına tepki...
Türkiye Gazeteciler Federasyonu  Anadolu Basını için Meclis Araştırması istedi:  İktidardan olmaya Mama yok!
Türkiye Gazeteciler Federasyonu 69. Başkanlar Konseyi toplantısı Gebze Gazeteciler Cemiyeti’nin ev sahipliğinde gerçekleştirildi. Türkiye Gazeteciler Federasyonu Genel Başkanı Yılmaz Karaca,...
<strong>Hatay Büyükşehir Belediyesi Çocukların Bayram sevincine ortak oldu!</strong>
Hatay Büyükşehir Belediyesi, AK Parti Antakya Gençlik Kolları, Mavi Dayanışma Gönüllüleri ve Kardeş Platformu iş birliğiyle, 23 Nisan Ulusal Egemenlik...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ