Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 7,66 / Satış: 7,69
€ EURO → Alış: 8,92 / Satış: 8,96

SON DAKİKA

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 66 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

Hatay İl Hıfzıssıhha Kurulu’ndan yeni karar: Korona tanısı konulan kişiler hakkında eksiz bilgi verilecek
Hatay Valiliği, korona tanısı konulan kişilerin temaslı oldukları kişiler hakkında eksiksiz bilgi verilmesi gerektiğini belirtti. Hatay İl Hıfzıssıhha kurulanan aldığı...
Çocuk Trafik Eğitim Parkı Projesi Koordinasyon Toplantısı Gerçekleştirildi
İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü, Sosyal sorumluluk anlayışı çerçevesinde “Hatay Çocuk Trafik Eğitim Parkı Projesi” Koordinasyon toplantısı Hatay Valisi...
Arsuz ilçesinde 410 litre boğma rakı ele geçirildi
Hatay Valiliği, Arsuz ilçesinde 410 litre boğma rakı ele geçirildiğini belirtti. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay İl Jandarma Komutanlığı tarafından...
Arsuz  Hacıahmetli de yangın çıkaran şahıs yakalandı
Hatay’ın Anrsuz ilçesine bağlı Hacıahmetli mahallesinde meydana olan orman yangını çevrede panik yarattı. Öğlen saatlerinde bir kişi tarafındın bilerek  ormanın...
Genç kız Müzikhol baskınında  hayatını kaybetti
Hatay’ın Defne ilçesinde motosikletli iki kişi tarafından bir müzikhole düzenlenen silahlı saldırıda 23 yaşındaki İpek  Harbelioğlu hayatını kaybederken iki kişi...
HATSU, Hatay’ın en uç noktasında
Hatay Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü , Hatay genelinde ömrünü tamamlamış ve işlev görmeyen şebekeleri tespit ederek...
Samandağ Belediyesi Eylül ayında  2005 Kilo Atık yağ topladı
Samandağ Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü tarafından Eylül ayı içerisinde ilçe sınırları içerisinde bulunan okullar, işletmeler ve sağlık kuruluşlarından...
Hatay Büyükşehir Belediyesinden Defne Ballıöz’e menfez
Hatay Büyükşehir Belediyesi il genelindeki menfez çalışmalarına ara vermeden devam ediyor. Şehrin taşkın riski taşıyan bölgelerinde menfez çalışması başlatan Hatay...
Hatay Büyükşehir Belediyesi’nden Samandağ Tekebaşına beton asfalt
Hatay Büyükşehir Belediyesi kent genelinde sürdürdüğü yol yapımı, bakım ve onarım çalışmalarına ara vermiyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi  Fen İşleri Daire...
Göztepe Defne Futbol kulu açıldı
Antakya’da açılan Göztepe futbol okulunun ardından, yine iddialı bir şekilde açılan Göztepe Defne Futbol Okulu Sümer Halı sahada eğitimlerine başladı....
EXPO 2021 Hatay Turizm Formu gerçekleştirildi
EXPO 2021 Hatay Turizm Forumu, 23 Eylül Çarşamba günü (Bugün)  farklı birçok sektörden önemli isimlerin katılımıyla gerçekleştirildi. Moderatörlüğünü gazeteci Özlem Gürses...
İskenderun’da 1600 gram esrar ele geçirildi
Hatay Emniyet Müdürlüğü, İskenderun ilçesinde 1600 gram esrar ele geçirildiğini bildirdi. Hatay Emniyet Müdürlüğünden yapılan açıklamada, İskenderun Nsm Grup Amirliği...
Belen’de 1740 paket kaçak sigara yakalandı
Hatay Emniyet Müdürlüğü, Belen ilçesinde 1740 paket kaçak sigara ele geçirildiğini belirtti. Hatay Emniyet Müdürlüğünden verilen bilgiye göre,  İskenderun Kom...
Başkan Yılmaz AK Parti İlçe kongresinde konuştu: Birlik, beraberlik ve coşku içerisinde inandığımız yolda yürümeye devam ediyoruz
Antakya Belediye Başkanı İzzettin Yılmaz AK Parti Antakya 3. Olağan Kongresine katılım gösterdi. Başkan Yılmaz kongrede yaptığı konuşmada; “Birlik, beraberlik...
Başkan İzzettin Yılmaz: Antakya’da yapılmamış yol kalmayacak
Antakya Belediye Başkanı İzzettin Yılmaz Cumhuriyet Mahallesi İpek Sokaklarda gerçekleştirilen asfalt çalışmalarında sona yaklaşıldığını bildirdi.  Başkan İzzettin Yılmaz asfaltlanan sokaklarda...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ