Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: 34,43 / Satış: 34,56
€ EURO → Alış: 36,25 / Satış: 36,40

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik

İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik
  • 12.08.2020
  • İsmail Bayrakdar: Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporumuzu Bakanlığa ilettik için yorumlar kapalı
  • 656 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar,

Covid-19 salgının gölgesinde eğitim, riskler ve öneriler raporlarını Milli Eğitim  Bakanlığına ilettiklerini belirtti.

Yaptığı Basın açıklamasında,  Millî Eğitim Bakanlığının, daha önce yaptığı açıklamada okulların 31 Ağustos’ta açılacağını ilan etmiş, akabinde ise eğitim sendikaları ve ilgili sivil toplum kuruluşlarından konuyla ilgili görüş ve önerilerini istediğine dikkat çeken İsmail Bayrakdar,

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Covid-19 Salgınının Gölgesinde Eğitim: Riskler ve Öneriler” başlıklı bir rapor hazırlayarak Bakanlığa ilettiklerinin vurgulayarak rapor hakkında şu bilgileri paylaştı:

“Raporda okulların açılması konusundaki tartışmalara katkıda bulunmayı ve hangi şartlarda açılması gerektiği, okullar açılırken ve okullar açıldıktan sonra hangi hususlara dikkat edilmesi gerektiği, okulların açılmadığı bir senaryoda uzaktan/online eğitimlerin nasıl yürütülmesi gerektiği konusunda öneriler yer almaktadır.

Salgın döneminde okul kapatmaları, sosyal izolasyon, karantina, sokağa çıkma kısıtlamaları gibi uygulamaların hem eğitim sistemi hem de okul toplumu üzerindeki olumsuz etkilerini politika yapıcıların ve karar alıcıların okulları açma sürecinde tahmin etmesi ve buna hazırlıklı olması gerektiği vurgulanan raporda yer verilen önerilerden bazıları şöyle:

-Okulların açılması için karar verme parametrelerini içeren bir ulusal rehber hazırlanmalıdır. Bu ulusal rehber ulus altı düzeylerdeki karar verme süreçlerini açık olarak tanımlamalıdır. Hijyen ve okul güvenliği rehberine ilaveten, okulların açık kalma/kapatma protokolleri, okulların ilçe ve il millî eğitim müdürlüklerinin, Bakanlığın sorumlulukları ve görevleri açık bir şekilde tanımlanmalıdır.

-Hastalık kontrol altına alındığında okulları açmak temel hedef olmalıdır. Okulları açarken merkeziyetçi bir yaklaşım yerine, vakaların olmadığı yerlerde, belirli kademe ve sınıf düzeylerinde kısmi olarak da okulların açılabileceği dikkate alınmalıdır.

-Öğrencileri, ebeveynleri ve öğretmenleri okulların açılışına hazır hâle getirmek için etkili bir iletişim stratejisi geliştirilmelidir. İl, ilçe ve okul yöneticileri de bu iletişim kampanyasında etkin rol almalı, okul toplumu ile daha etkin bir şekilde iletişim kurmalıdır. Bu çerçevede, eğitim sendikaları, belediyeler, muhtarlar ve sivil toplum kuruluşları gibi ilgili tüm paydaşlar okulların açılması sürecindeki hazırlıklar konusunda bilgilendirilmeli ve okulların açılma sürecinde gerekli destek talep edilmelidir. Hastalık durumu ve yayılımı, okul terki, öğrencilerin öğrenme kayıplarının düzeyi, telafi eğitimi ve gösterdikleri ilerlemeler konusunda düzenli olarak veriler toplanmalı, başta öğrenciler ve ebeveynleri olmak üzere bu konularda kamuoyuna bilgi verilmelidir.

-Okulların birincil hedefi, hastalıktan korunma olmalıdır. Fiziksel mesafe, maske ve hijyen konusunda basit ve kolay anlaşılır bilgiler okulun dört bir yanında paylaşılmalıdır. El yıkama, solunum kuralları, koruyucu ekipman kullanımı, faaliyetler için temizlik prosedürleri ve güvenli gıda hazırlama uygulamaları dâhil olmak üzere hijyen önlemleri hakkında ayrıntılı protokoller geliştirilmeli ve bunların okullarda etkin bir şekilde uygulanması sağlanmalıdır. Millî Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan temizlik, hijyen ve okul güvenliği rehberlerinde tanımlanan ilkeler okullar tarafından dikkatlice yerine getirilmelidir.

-Okullara temizlik ve hijyen malzemeleri sağlanmalı, bunlar okul girişi ve uygun yerlere konulmalıdır.

-Temizlik personeli sayısı artırılmalıdır. Temizlik ve hijyen malzemeleri konusunda sıkıntı yaşanmaması için Bakanlık okullara gerekli desteği sunmalıdır.

-Kısıtlamalar, çocuklarda ciddi stres, kaygı ve korku oluşturmuştur. Müfredatı normal bir şekilde takip etmek yerine çocukların sağlık ve refahlarını dikkate alarak ilk dersten itibaren çocukların sağlık ve refahlarını sağlayacak ve normalleştirecek etkinlikler ile müfredat zenginleştirilmelidir.

-En önemli husus, finansman meselesidir. Çünkü okulların hijyen kalitesinin artırılması, temizlik ve güvenliğinin sağlanması, sınıf mevcudunu azaltma, yeni sınıfların açılması, ihtiyacı olan öğrencilere destek verilmesi gibi konuların hepsi nihayetinde okullara ayrılan kaynak ile ilişkilidir. Bundan dolayı, okullara temizlik malzemesi ve temizlik personeli ihtiyacı, teknolojik altyapı konusunda okulları desteklemek gibi konularda okullara ek bütçeler sağlanmalıdır

-Öğrencilerin öğrenme düzeyleri belli periyotlarda mutlaka değerlendirilmelidir. Bu, merkezi test/sınavlar ya da öğretmenlerin kendi geliştirdikleri ölçme araçları ile olabilir. Amaç, öğrencilere not vermekten ziyade motivasyonlarını sağlamak ve öğrenme düzeylerini kontrol etmektir. Öğrencilere yönelik ölçme ve değerlendirme çalışmalarına yönelik olarak mutlaka dönüşler yapılmalıdır.

-Öğrenme kaybını azaltmak ve okul kapanmaları sonrasındaki eşitsizliklerin büyümesini engellemek için mutlaka bir telafi eğitimi programı düzenlenmelidir.

-Okullar açıldıktan sonra ilk olarak öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyi ölçülmelidir. Öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyini ölçmek için bakanlık sınıf ve ders düzeyinde hazırlayacağı test ve ölçeklerle öğretmenlere destek sunabilir. Öğrencilerin öğrenme kaybı düzeyi tespit edildikten sonra, öğrencilere uygun bir müfredat sunulmalı ve eksiklikleri telafi edilmelidir. Özellikle 8 ve 12. sınıf öğrencileri için telafi eğitimlerine özen gösterilmelidir.

-Okullar açıldığında mevcut müfredat takip edilmemelidir. Öğrencilerin neyi bilip bilmediği, hangi konularda eksik oldukları tespit edilmelidir. Öğrencilerin bir kısmının önemli bir öğrenme kaybı içinde olacağı, aylardır ders, kitap vb. ile ilişkisi olmadığı hesaba katılmalıdır. Öğrencilere yapılacak yeterlilik testleri ile öğretilecek konular belirlenmelidir.

-Ölçme ve değerlendirme çalışmalarının temel amacı, öğrencilere karne notu vermekten ziyade eksiklikleri tespit ve tamamlamak, öğrencilerin motivasyonlarını sağlamak gibi amaçlar için kullanılmalıdır.

-Öğrencilerin öğrenme kayıplarını, dezavantajlarını ve eşitsizlikleri ortadan kaldıracak en önemli unsur öğretmenlerdir. Salgının çocuklar üzerindeki duygusal ve zihinsel etkilerini azaltma, öğrenme kayıplarının tespiti ve telafisi için öğretmenler en önemli aktörlerdir. Öğretmenlerden sınıf içinde ve dışında öğrenmenin sürekliliğini sağlamak için birden fazla rol ve işlev icra etmeleri beklenmektedir.

-Öğretmenler telafi eğitimi, eğitimin müfredatı, öğrencilerin düzeylerini belirleme konusunda hem bilgilendirici hem de materyal olarak desteklenmelidir. Çocukların öğrenme düzeylerinin tespiti için soru bankaları sunulabilir. “

HATAY DİŞ HEKİMLERİ ODASI’NDAN  22-KASIM DİŞHEKİMLİĞİ GÜNÜNDE AÇIKLAMA:
BİLİMSEL DİŞHEKİMLİĞİ’NİN 116.YILINDAYIZ. ACIMIZ BÜYÜK, MUTSUZUZ, ÜZGÜNÜZ VE ENDİŞELİYİZ! Hatay diş hekimleri odası yönetim kurulu, 22 Kasım Diş Hekimliği gününde...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN “TRAFİKTE MİNİK ELLER” ETKİNLİĞİ
Hatay Büyükşehir Belediyesi, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir Hatay bırakmak amacıyla sürdürdüğü ihya ve inşa faaliyetlerine paralel olarak, çocukların duyarlı...
İSKENDERUN SANAYİ ESNAFI YENİ SİTELERİNE NE ZAMAN KAVUŞACAKLAR?
İskenderun Düğün Yurdu bölgesi yeni sanayi sitesi alanı olarak ilan edilir. İskenderun Küçük Sanayi Sitesi esnafları da bu alandan 80...
HATAY MİLLETVEKİLİ NECMETTİN ÇALIŞKAN: ÇIKARILAN YASALAR HALKIN BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMIYOR!
Saadet Partisi Hatay Milletvekili Doç. Dr. Necmettin Çalışkan, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde (TBMM) yaptığı konuşmada, çıkarılan yasalara tepki gösterdi. Milletvekili...
1961/1 TERTİPLERİMLE  43 YIL ARADAN GEÇTİ BU KEZ ADANA’DA BULUŞTUK!
Vatanı borcunu ödemek için Türkiye’nin dört bir yanından, 1981yılInda Denizli 11.piyade Tugayı, 11.topÇu Alayı asker ocağına gelen 170 kişiden topçu...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE BAŞKANI  MEHMET ÖNTÜRK’TEN  SEVİNDİRİCİ HABER: FUTBOL MABEDİMİZ, STADIN ONARIM PROTOKOLUNU İMZALADI!
Hatay Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Öntürk, Ankara’da imzalanan protokol ile ilgili sporseverlere müjdeyi verdi. Başkan Mehmet Öntürk açıklamasında şu bilgilere...
UYUŞTURUCU MADDE VE SİLAH SATMAKTAN ARANAN BİR KİŞİ ARSUZ’DA YAKALANDI
Hatay’ın Arsuz ilçesine bağlı Nardüzü Mahallesinde uyuşturucu madde  ile Silah satmaktan aranan bir kişi  yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  Hatay...
HIRSIZLIK ve DOLANDIRICILIKTAN ARANAN İKİ KİŞİ İSKENDERUN’DA YAKALANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde Hırsızlıktan ve Dolandırıcılıktan aranan iki kişi yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  Hatay Emniyet Müdürlüğü görevlilerince aranan şahısların...
MİNİK ELLERLE AĞAÇ DİKTİLER:  HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN OKULLARA 5000 NARENCİYE FİDANI
Hatay Büyükşehir Belediyesi, “Hatay Ayağa Kalkıyor” sloganıyla başlatılan alt ve üstyapı çalışmalarının yanı sıra farkındalık yaratacak projeleri de hayata geçirerek...
HATSU GENEL KURULUNUN İKİNCİ OTURUMU YAPILDI
Hatay Büyükşehir Belediyesi Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü (HATSU) Genel Kurulu 2024 yılı Kasım Ayı Olağan Toplantısı’nın ikinci oturumu...
CHP HATAY MİLLETVEKİLİ NERMİN YILDIRIM KARA: AMİK OVASI ÇİFTÇİSİ KADERİNE TERK EDİLMİŞ DURUMDA!
Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili Nermin Yıldırım Kara, geçtiğimiz günlerde Hatay’da çiftçilerle bir araya geldi ve bölgedeki çiftçilerin sorunları hakkında...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NİN HAKİM PROJESİ HATAY İÇİN UMUT OLUYOR:
AŞÇI YARDIMCILIĞI EĞİTİMİ BAŞLADI Hatay Büyükşehir Belediyesi  tarafından hayata geçirilen vizyon projelerinden biri olan Hatay İstihdam ve Kariyer Merkezi (HAKİM...
DOLANDIRICILIKTAN ARANAN ŞAHIS DÖRTYOL’DA YAKALANDI
Hatay’ın Dörtyol ilçesinde dolandırıcılıktan hakkında 3 yıl hapis cezası bulunan bir kişi Polis tarafından yakalandı. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada, Hatay...
UYUŞTURUCU’NDAN HAKLARINDA HAPİS CEZASI BULUNAN İKİ KİŞİ İSKENDERUN’DA YAKALANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde haklarında uyuşturucudan hapis bulunan 3 kişi Polis tarafından yakalandı. Hatay Valiliğinden konuşa ilişkin şu açıklama yapıldı: “Hatay...
3 AYRI SUÇTAN HAKKINDA 18 YIL HAPİS CEZASI BULUNAN BİR KİŞİ DÖRTYOL’DA YAKALANDI
Hatay’ın Dörtyol ilçesinde, hakkında 3 ayrı suçtan 18 yıl kesinleşmiş hapis cezası bulunan bir kişi Dörtyol ilçesinde yakalandı. Hatay Valiliğinden...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ