Atayurt Gazetesi -
$ DOLAR → Alış: / Satış:
€ EURO → Alış: / Satış:

Eğitim Bir Sen: Öğretmenlik Meslek Kanunu vaatte kalmasın, hayat bulsun!

Eğitim Bir Sen: Öğretmenlik Meslek Kanunu vaatte kalmasın, hayat bulsun!
  • 23.11.2020
  • Eğitim Bir Sen: Öğretmenlik Meslek Kanunu vaatte kalmasın, hayat bulsun! için yorumlar kapalı
  • 732 kez okundu

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar; Öğretmenlik Meslek kanununun vaatte kalmamasını hayat bulmasını istedi.

Memur Sen Hatay İl Temsilcisi Ve Eğitim Bir Sen Hatay 1 Nolu Şube Başkanı İsmail Bayrakdar, 24 Kasım 20  Öğretmenler günü dolayısıyla düzenlediği Basın toplantısında şu ifadelere yer verdi:

24 Kasım Öğretmenler Günü dolayısıyla eğitim çalışanlarının sorunlarına dikkat çekmek ve öğretmenlerin meslek kanunu talebini dile getirmek amacıyla düzenlediğimiz basın toplantısına hoş geldiniz.

İnsanın, özünü keşfetmeye, kişiliğini inşa etmeye yönelik en büyük eylemi eğitimdir. Eğitimi, eğitim-eğitilen çerçevesinde, insanların birbirleriyle ilişkisinden, iletişiminden ve etkileşiminden beslenen akli süreçlerin hâkim olduğu ve ahlaki sonuçların hedeflendiği faaliyetler bütünü olarak kabul ediyoruz. Eğitimi, tam da bu yüzden hem bilim hem de hizmet noktasında vazgeçilemez, ertelenemez, yok sayılamaz, devre dışı bırakılamaz, alternatifi oluşturulamaz konumda görüyoruz.

Eğitimde geriye düşenin ahlakta, adalette, merhamette, bilimde öne çıkması, teknolojide önde olması, ekonomik ve diplomatik düzlemde fark oluşturması mümkün olmaz. Öğretmenlik, insanlığın en kadim ve önemli mesleklerinden biridir. Öğretmen, çocuklarımızın şuur sermayesini artırma, bilgi haznesini büyütme, idrak zeminini güçlendirme, hikmeti keşfetme, hakikate ulaşma konusunda beşerin insanlaşması ve bireyin uzmanlaşması yolculuğunda hem rehber hem de rol modeldir. Bu vasıf, öğretmenlik mesleğinin tarih boyunca önemli ve değerli kabul edilmesinin de başlıca sebebidir.

Eğitimde örnek gösterilen ülkelerde olduğu gibi, öğretmenliğin kamu sistemi içerisinde tanımlanmış eğitim-öğretim hizmetleri sınıfından müstakil bir meslek kanununa kavuşturulması hususu artık daha fazla ötelenmemelidir. Mesleğin hak ettiği şekilde tanımlanması, sosyal zeminde öğretmenlerin itibarının, haklarının korunması ve artırılması, yönetmeliklerle, genelgelerle oluşan görev, yetki, ehliyet, liyakat noktasındaki dağınıklığın giderilmesi için meslek kanununun ivedilikle yürürlüğe konulması gerekmektedir.

Ülkemizde resmî ve özel eğitim kurumlarında fiilen görev yapan 1 milyon 200 bin öğretmen var iken, öğretmenin yetiştirilmesinden emekliliğine kadar öğretmenlik mesleğini bütün olarak ele alan bir Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun olmaması; hukuki açıdan boşluk, mesleki açıdan ise yoksunluktur.

Kanun, hedefler ve gerçekler bağlamında uluslararası standartlara uygun bir kariyer mesleği niteliğini taşımalı; öğretmenin etkinliğini artıracak, itibarını yükseltecek hükümler içermelidir. Meslek kanununun yapılması için gereken talep de yazılması için gereken birikim de var. Bundan sonra bir tek şeye ihtiyaç var. O da kanunun çıkarılmasını hızlandıracak irade. Bizler Türkiye’nin bütün illerinden hep birlikte o iradeyi harekete geçirmek için sesleniyoruz: Meslek kanunumuzu istiyoruz, daha fazla beklemek istemiyoruz.

Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun çıkarılması hedefine, 11. Kalkınma Planı’nda da Millî Eğitim Bakanlığı’nın 2023 Eğitim Vizyonu’nda da yer verilmesi, hem talebemizi doğruluyor hem de tepkimizi haklı kılıyor.

Meslek kanununun çıkarılması noktasında niyet ve kararlılığın kamuoyuna deklare edilmesinin üzerinden iki yıl geçmesine rağmen, bugüne kadar kamuoyuna net, açık ve kesin bir içerik paylaşımı yapılmış değildir. Millî Eğitim Bakanlığı’nca yürütülen çalışma, hazırlanan taslak, öngörülmüş bir tasarım mutlaka başta yetkili sendika olmak üzere, paydaşlarla iş birliği içinde ele alınarak olgunlaştırılmalıdır.

Bu noktada, öğretmenlik mesleğine, öğretmenlere, eğitime ve öğrencilerimize dair hassasiyetlerimizi, önceliklerimizi, talep ve beklentilerimizi şekillendiren, meslek kanununa dair çerçeve beklentimizi ifade eden hususlara da dikkat çekmek istiyoruz.

OECD’nin yayınladığı ‘Dünya Standartlarında 21. Yüzyıl Okul Sistemi Nasıl İnşa Edilmeli?’ başlıklı raporda yer alan, ‘Eğitimin bir ülkenin gerçekten önceliği olup olmadığı bazı sorular sorularak anlaşılabilir: Öğretmenlik mesleğinin toplumsal statüsü nedir? Öğretmenlere ödenen ücretler benzer eğitim geçmişine sahip bireylere ödenen ücretlere kıyasla nasıldır? Çocuğunuzun öğretmen olmasını ister misiniz? Medyada okullar ve eğitim üzerine haberler ne kadar yer buluyor?’ şeklindeki soruları yetkililerin dikkatine sunuyoruz. Bu soruların her birini, politika belirleyici, politika tasarlayıcı ve uygulayıcı konumda olanların cevaplaması gerekiyor.

Kesin olan bir şey var ki, PISA’da yüksek performans gösteren eğitim sistemlerinin çoğunda, öğretmenlere daha yüksek maaş verilmesi, eğitim geçmişinin daha fazla önemsenmesi, öğretmen niteliğinin artırılması ve öğretimin iyileştirilmesi odaklı eğitim harcamalarının payının daha fazla olması eğilimi bulunmaktadır.

Eğitim çalışanlarının en güçlü sesi, genel yetkili sendikası olarak, gerek akademik yayınlar gerek raporlar gerekse alan ve teşkilat taramalarıyla Öğretmenlik Meslek Kanunu noktasında gündemin oluşmasını sağladık. Birçok konuda olduğu gibi bu konuda da gündemi belirledik.

Nelere ihtiyaç duyulduğu, meslek kanununun hangi nitelikte olması gerektiği hususlarını 2018 yılında hazırladığımız “Öğretmenlik Meslek Kanunu İhtiyaç ve Öneriler” başlıklı raporla kamuoyuna açıkladık. ‘Öğretmenlik Meslek Kanunu, öğretmene destek kanunu olmalı’ üst başlığıyla kamuoyunun dikkatini çekmeyi, içeriğe ve olması gerekenlere ilişkin farkındalık oluşturmayı hedefledik. Yaptığımız çalışmaların, araştırmaların, yayınlarımızın ve hazırladığımız raporların ürettiği birikimi esas alarak ‘nasıl bir meslek kanunu olmalı, meslek kanununda neler olmalı’ sorularına verilecek cevaplarımızı netleştirdik. Tespitlerimizi ve tekliflerimizi burada bir bütün olarak ifade edecek değiliz, başat konu başlıklarına yönelik teklif ve talepleri ifade etmekle yetineceğiz.

Öncelikle resmî veya özel öğretim kurumu ayrımı yapmaksızın bütün öğretmenleri kapsayacak, öğretmenlik mesleğinin bütün boyutlarını ele alacak bir yasal düzenlemeye duyulan ihtiyaç konusunda geniş bir toplumsal mutabakatın varlığı herkesçe kabul edilmelidir.

Bu mutabakatın faydalı bir sonuç doğurması, meslek kanununun ‘öğretmenlerin statüsünü, toplumsal itibarını yükseltebilecek, haklarda kazanç sağlayacak, çalışma şartlarını iyileştirecek, şiddeti de önleyecek’ türden bir içerikle uygulamaya konulmasıyla mümkündür.

Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun eğitimin niteliğinin artmasına doğrudan ya da dolaylı olarak katkı sağlayacak pek çok düzenlemeye yasal dayanak oluşturma potansiyeli bulunmaktadır. Biz, meslek kanununda, öğretmenlerin özlük haklarının uluslararası standartlar çerçevesinde tanımlanmasını ve geliştirilmesini istiyoruz.

Sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik gibi haksız ve çözüm yerine sorun üreten uygulamaları ortadan kaldırmayan bir düzenlemenin meslek kanunu niteliği kazanamayacağına inanıyoruz.

Resmî eğitim kurumlarındaki bütün öğretmenlerin kadrolu istihdamını emredici şekilde düzenlemeyen bir kanunun, öğretmene itibarını korumada yetersiz olacağını hatırlatıyoruz.

Öğretmenlerin mesleki ilerlemelerini sağlayacak şekilde kariyer basamaklarının yeniden hayata geçirilmesinin meslek kanunu iddiasının ispatı için şart olduğunu düşünüyoruz. İstihdamda güçlük çekilen bölgeler başta olmak üzere, zorunlu hizmet gibi dayatmalara son verecek, öğretmeni motive ve teşvik etmeye, imkânlar, fırsatlar ve artırımlı haklarla ödüllendirmeye dair hükümlerin mesleği özendirmeye, mesleği yürütenleri güçlendirmeye ilişkin ön şart olduğunu biliyoruz.

Öğretmenlerin atamadan yer değiştirmeye, yetişmeden gelişmeye, eğitim imkânlarından kariyer fırsatlarına, ehliyetten liyakate her konuda belirsizlikten, ayrımcılık ya da ayrıcalık kusurlarından kurtarmaya dönük hükümler meslek kanununun olmazsa olmazıdır.

Eğitim ve öğretim süreçlerindeki vazgeçilmez unsurlardan biri olan eğitim kurumu yöneticiliği ve eğitim liderliği konusu bir sorun olarak değil, bir konum olarak meslek kanunu kapsamında düzenlenmeli, yöneticilik ve liderlik süreçlerine katılım, bu pozisyonlardaki mali, sosyal ve özlük hakları da mutlaka kanuni bir dayanak ve güvenceyle tanımlanmalıdır.

Öğretmenin itibarının, statüsünün, hak ve imkânlarının, fırsat ve yetkilerinin artırılmasına dayanak yapılması gereken Öğretmenlik Meslek Kanunu, öğretmenlerin ve eğitim kurumu yöneticilerinin mali haklarında, hak, yetki, sorumluluk ve toplumsal beklenti ekseninde gerçekleştirilmesi kaçınılmaz görünen artış gerekliliği, kamu maliyesi dengesi, bütçe olanakları vb. bahanelerin arkasına sığınılmadan çıkarılmalıdır. Aksi hâlde, eğitimde istenilen başarının sağlanamayacağı, meslek kanunundan beklentinin karşılanamayacağı bilinmelidir.

Salgın süreci, okulun da öğretmenin de değerini; yokluğunun, eksikliğinin telafi edilemez niteliğini, toplumsal yapının ana direklerinden biri olduğu gerçeğini bir kez daha ortaya koymuştur. Salgın sebebiyle eğitim-öğretim faaliyetlerinde bilinen ve alışılagelen usullerin zorunlu olarak terk edilmesi, öğretmenlerimizin fedakârlıkları, azimleri, çabaları olmasa, bu zorlu sürecin, öğrenme kayıpları başta olmak üzere, giderilmesi mümkün olmayan zararlara sebebiyet vereceğini bugün çok net görebiliyoruz.

Eğitim çalışanlarımız, yılda bir gün övgü cümleleriyle geçiştirilen anma günlerini beklemiyor. 24 Kasım’da öğretmenlerimize verilebilecek en büyük müjde, haklarını koruyup geliştirecek, çalışma şartlarını iyileştirecek, uğradıkları şiddeti önleyecek, sorunlarına çözüm üretecek ve mesleklerinin itibarını hak ettiği yere taşıyacak bir içerikle Öğretmenlik Meslek Kanunu’nun TBMM gündemine getirilmesidir.

Zaman, vaatleri gerçeğe dönüştürme, hedefleri sonuca ulaştırma zamanıdır.

Eğitim-Bir-Sen olarak, bu hususlar temelinde çıkarılacak Öğretmenlik Meslek Kanunu’na katkı ve destek sunacağımızı bir kez daha ifade ediyor; siyasi iradeyi, TBMM’yi ve Bakanlığı bu konuda adım atmaya çağırıyoruz. “

DÖRTYOL’DAKİ  YANGIN KISMEN KONTROL ALTINDA
Hatay’ın Dörtyol ilçesi Kırmızı Burun ve Çökek Yaylası mevki ormanlık alanında dün saat 16:30 sıralarında başlayan orman yangını ekiplerin cansiperane...
ALTINÖZÜ’NDE 100 KİLO 600 BİN ADET CAPTAGON YAKALANDI
Hatay’ın Altınözü ilçesine bağlı Kıyıgören mevkiinde düzenlenen operasyonda, 100 kilo, 600 bin adet Captagon Habı yakalandı. Hatay Valiliğinden konuya ilişkin...
DÖRTYOL’DA 53 ADET EXTACY  HABI YAKALANDI
Hatay’ın Dörtyol ilçesinde, durdurulan bir şahsın üzerinde, 53 adet Extacy habı yakalandığı belirtildi. Hatay Valiliğinden yapılan açıklamada,  Hatay Emniyet Müdürlüğü...
İSKENDERUN’DA BİRLİKTE UYUŞTURUCU İÇEN DÖRT  KİŞİDEN BİRİ ÖLDÜ, BİRİ TUTUKLANDI
Hatay’ın İskenderun ilçesinde, birlikte uyuşturucu alan 4 kişiden biri hayatını kaybederken, olayla ilgili bir kişinin tutuklandığı bildirildi. Hatay Valiliğinden konuya...
DÖRTYOL’DA MESAJ SALONLARINDA ÇALIŞAN 6 YABANCI UYRUKLU KADIN YAKALANDI
Hatay’ın Dörtyol ilçesinde meaj salonlarında çalışan 6 yabancı uyruklu Kadının yakalandığı belirtildi. Hatay Valiliğinden verilen bilgiye göre,  Hatay Emniyet Müdürlüğü...
ARSUZ’DA KONSERLERDE POLİS’TEN SUÇLARLA İLGİLİ VATANDAŞLARA BİLGLENDİRME
Hatay’ın Arsuz ilçesinde Polis, Konserlerde vatandaşlarla Narkotikten, Dolandırıcılığa, Siber suçlardan  Uyuma projesine kadara vatandaşları bilgilendirdi. Hatay Valiliğinden konuya ilişkin yapılan...
HATAY VALİLİĞİNDEN AÇIKLAMA: DÖRTYOL’DAKİ  YANGINA 6 HELİKOPTER, 2 UÇAK , 404 ARAÇ VE 1.100 PERSONELLE MÜCADAHALE SÜRÜYOR
Hatay Valiliği Dörtyol ilçesindeki yangına, Havadan ve karadan 6 Helikopter, 2 Uçak, 404 araç ve 1.100 personel ile müdahalenin sürdürdüğünü...
SERİNYOL-MADENLİ YOLU, AÇILIŞA GÜN SAYIYOR
Hatay Büyükşehir Belediyesi , Antakya Serinyol ile Arsuz Madenli’yi birbirine bağlayacak yol projesinde çalışmalarına kararlılıkla devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediye...
ANTAKYABELEDİYESİ’NDEN AŞURE İKRAMI
Antakya Belediyesi’nce, Aşure Günü münasebetiyle Öksüzler Cami ve Yeni Sanayi Cami önünde Aşure ikram programı düzenlendi. Programa Belediye Meclis üyeleri,...
ANTAKYA  BELEDİYE BAŞKANI İBRAHİM NACİ YAPAR’DAN  AŞURE GÜNÜ MESAJI
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar; Muharrem Ayı ve Aşure Günü dolayısıyla bir mesaj yayımladı. Başkan İbrahim Naci Yapar mesajında...
AK PARTİ HATAY MİLLETVEKİLİ ABDULKADİR ÖZEL: CUMHURBAŞKANIMIZIN BİRİNCİ ÖNCELİĞİ HATAY!
AK Parti Hatay Milletvekili Abdulkadir Özel Arpaderesi Mahallesi’nde Köy Evleri ve TOKİ konutlarında vatandaşları ziyaret etti. Karaağaç Mahallesi’nde evleri ağır...
HATAY BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ CÜCE  VE KİMSESİ OLMAYAN ÇİFTİ YALNIZ BIRAKMADI
Hatay Büyükşehir Belediyesi , “2025 Aile Yılı” kapsamında il genelinde dezavantajlı ailelerin yanında olmaya devam ediyor. Hatay Büyükşehir Belediyesi yönetici...
CHP’Lİ NERMİN YILDIRIM KARA: MALİ MÜŞAVİRLER TEKNİK VE HUKUKİ İYİLEŞTİRMELER İSTİYOR!
Cumhuriyet Halk Partisi Hatay Milletvekili ve TBMM Katip Üyesi Nermin Yıldırım Kara, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin mesleki taleplerine ilişkin yazılı...
SAMANDAĞ EĞİTİM-SEN: TOPLU SÖZLEŞME HAKKIMIZ GREV SİLAHIMIZ!
Samandağ Eğitim Sen Şube Yönetimi; Türkiye Geneli alınan eylem kararı gereğince “Güvencesizliğe, İşsizliğe, Yoksulluğa Teslim Olmayacağız! Şiarıyla Abdullah Cömert alanında...
BAŞKAN İBRAHİM NACİ YAPAR’IN KATILIMIYLA CUMA NAMAZI ÇIKIŞI AŞURE DAĞITILACAK
Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar’ın katılımıyla, Aşure gününde Antakya Belediyesi Aşure dağıtacak. Antakya Belediyesi’nden yapılan açıklamada, Aşure günü münasebetiyle...
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

YORUM YAZ